Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İtalyanca VMTF441135220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüAnna Ergün
Dersi Veren(ler)Anna Ergün
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin temel İtalyanca dil bilgisi, kelime bilgisi ve kültürel birikim kazanmalarına; İtalyancanın farklı tarihsel ve toplumsal bağlamlardaki işleyişini tanımalarına ve diğer dillerle benzerlikleri ile farklılıklarını kavrayabilmelerine yardımcı olmaktır. Ders aynı zamanda, öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirerek kuramsal bilgilerini pratikle bütünleştirmelerine olanak tanımayı hedeflemektedir. Bu çerçevede, öğrencilerin İtalyancayı günlük yaşamda ve akademik bağlamlarda etkin biçimde kullanabilmeleri; bağlama, üsluba ve kültürlerarası uyarlamaya ilişkin zorlukları deneyimleyerek çözüm üretme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiTexts organized by topics at beginner level; dialogues, lexis, phonology; Italian grammar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • AA.VV. Nuovo Espresso 2, Alma ed. 8-10 Units
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. İtalyanca dil bilgisini, kelime bilgisini ve kültürel bilgileri kullanarak kısa metinler yazabilecek, diyalog kurabilecek ve basit metinleri anlayabileceklerdir.
  2. İtalyanca’da işlenmiş metinlerde geçen kültürel ve tarihî ögeleri tanıyabilecek ve bunları yorumlayarak dil–kültür ilişkisini kavrayabileceklerdir.
  3. Farklı bağlamlarda (ör. günlük yaşam, akademik ortam, meslekî iletişim) İtalyanca’yı amaca uygun biçimde kullanabileceklerdir.
  4. Disiplinlerarası yaklaşımlardan yararlanarak İtalyanca öğreniminde edindikleri bilgileri diğer diller ve alanlarla ilişkilendirebileceklerdir.
  5. İtalyanca’da edindikleri sözlü ve yazılı iletişim becerilerini günlük ve akademik bağlamlarda etkin biçimde kullanabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konu Anlatımı (100 dk): Futuro semplice Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Tanışma selamlaşma kalıpları Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog canlandırması.AA.VV. Nuovo Espresso 2, Alma ed.(113-115)
2Konu Anlatımı (100 dk): Bisogna Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, kelime bilgisi Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog, rol yapmai.AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 8 .(113-115)
3Konu Anlatımı (100 dk): Metterci (avere tempo) Sınıf-içi Tartışma (50dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Grup oyunu, video izleme ve analiz.AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 8 .(116-118)
4Konu Anlatımı (50 dk): Periodo ipotetico della realta Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (10 dk): Grup oyunu Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması.AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 8.(119-126)
5Konu Anlatımı (100 dk): Mentre/durante Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Grup oyunuAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 9 .(127-129)
6Konu Anlatımı (100 dk): Stare + per Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Rol playAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 9 .(130-133)
7Konu Anlatımı (100 dk): Passato prossimo dei verbi modali Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Rol play.oyunlarAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 9 .(130-133) AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 9 .(133-136)
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı (100 dk): Pero, quindi perché mentre, quando Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk) Sınıf içi röportajNuovo Espresso 2 ünite 9 .(135-140) Sınıfta dağıtılan güncel materyal
10Konu Anlatımı (100 dk): Bello/quello Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Dilbilgisi, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk): Role Play Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 10 .(141-145)
11Konu Anlatımı (100 dk): Congiuntivo presente regolare Sınıf içi uygulama (50 dk): Role play Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 8–10 / .(146-151)
12Konu Anlatımı (100 dk): Congiuntivo presente irregolare Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Insanların karakteri Sınıf içi uygulama (50 dk): Cümle üretme Eşli konuşma.AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 10 .(152-153)
13Konu Anlatımı (100 dk): Uso del congiuntivo Sınıf-içi Tartışma (50dk): Italyanca’da emir kipi Sınıf içi uygulama (35 dk): Cümle üretme Eşli konuşma Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıAA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 10 .(153-154)
14Konu Anlatımı (50 dk): Uso del congiuntivo Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Türkçe de congiuntivo Sınıf içi Uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma.AA.VV. Nuovo Espresso 2, ünite 10 .(155)
15Konu Anlatımı (50 dk): Comparativo Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Konu inceleme Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma.AA.VV. Nuovo Espresso 2, Tekrarı (135-155)
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1410
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği220
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama142
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev51
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği52
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok