| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İtalyanca III | MTF3411 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Anna Ergün |
| Dersi Veren(ler) | Anna Ergün |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel İtalyanca dil bilgisi, kelime bilgisi ve kültürel birikim kazanmalarına; İtalyanca’nın farklı tarihsel ve toplumsal bağlamlardaki işleyişini tanımalarına ve diğer dillerle benzerlikleri ile farklılıklarını kavrayabilmelerine yardımcı olmaktır. Ders aynı zamanda, öğrencilerin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirerek kuramsal bilgilerini pratikle bütünleştirmelerine olanak tanımayı hedeflemektedir. Bu çerçevede, öğrencilerin İtalyanca’yı günlük yaşamda ve akademik bağlamlarda etkin biçimde kullanabilmeleri; bağlama, üsluba ve kültürlerarası uyarlamaya ilişkin zorlukları deneyimleyerek çözüm üretme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Nuovo Espresso 2 kitabının 1–3. üniteleri: günlük yaşam, seyahat, boş zaman, geçmiş zaman kullanımı, karşılaştırmalar, görüş bildirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- İtalyanca dil bilgisini, kelime bilgisini ve kültürel bilgileri kullanarak kısa metinler yazabilecek, diyalog kurabilecek ve basit metinleri anlayabileceklerdir.
- İtalyanca’da işlenmiş metinlerde geçen kültürel ve tarihî ögeleri tanıyabilecek ve bunları yorumlayarak dil–kültür ilişkisini kavrayabileceklerdir.
- Farklı bağlamlarda (ör. günlük yaşam, akademik ortam, meslekî iletişim) İtalyanca’yı amaca uygun biçimde kullanabileceklerdir.
- Disiplinlerarası yaklaşımlardan yararlanarak İtalyanca öğreniminde edindikleri bilgileri diğer diller ve alanlarla ilişkilendirebileceklerdir.
- İtalyanca’da edindikleri sözlü ve yazılı iletişim becerilerini günlük ve akademik bağlamlarda etkin biçimde kullanabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu Anlatımı (100 dk): Giysi ve renkler Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Tanışma selamlaşma kalıpları Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog canlandırması. | Kaynak Kitap |
| 2 | Konu Anlatımı (100 dk): Giysi ve renkler Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, kelime bilgisi Sınıf içi uygulama (50 dk): Diyalog, rol yapma | Kaynak Kitap |
| 3 | Konu Anlatımı (100 dk): Pronomi indiretti Sınıf-içi Tartışma (50dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk): Grup oyunu, video izleme ve analiz Küçük sınav 1 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 4 | Konu Anlatımı (50 dk): Pronomi inderetti Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Grup oyunu | Kaynak Kitap |
| 5 | Ünite 6:”In giro per l'Italia” konularıyla ilgili metinler, dialoglar, leksik.Şahıssız fiiller. | Kaynak Kitap |
| 6 | Konu Anlatımı (100 dk): Imperfetto Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk): Rol play Küçük sınav 2 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 7 | 6. Ünite'nin videokursu | Kaynak Kitap |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı (100 dk): Imperfetto Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (50 dk): Sınıf içi röportaj. | Kaynak Kitap |
| 10 | Konu Anlatımı (100 dk): Imperfetto Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (35 dk): Role Play Küçük sınav 3 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 11 | Konu Anlatımı (100 dk): Gramer tekrarı Kısa Sınav (50 dk): Sınıfta yapılan her şeyin tekrarı Sınıf içi uygulama (50 dk): Role Play | Kaynak Kitap |
| 12 | Konu Anlatımı (100 dk): Insanların karakteri anlatmak Sınıf-içi Tartışma (50 dk): Insanların karakteri, Sınıf içi uygulama (50 dk): Cümle üretme Eşli konuşma | Kaynak Kitap |
| 13 | Konu Anlatımı (100 dk): Insanların karakteri anlatmak Sınıf-içi Tartışma (50dk): Insanların karakteri, burç Sınıf içi uygulama (50 dk): Cümle üretme Eşli konuşma Küçük sınav 4 (15 dk). | Kaynak Kitap |
| 14 | Konu Anlatımı (50 dk): Şimdiki zaman Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Şimdiki zaman Türkçe ve İtalyanca tartışmak Sınıf içi uygulama (25 dk) Cümle üretme Eşli konuşma | Kaynak Kitap |
| 15 | Konu Anlatımı (50 dk): Şimdiki zaman Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Konu inceleme Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma. | Kaynak Kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 20 |
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 10 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|