| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Tarih Sınıf-içi Uygulama: “An Early Modern Horror Story” | 1. Kırgi, Salim Fikret. 2017. “An Early Modern Horror Story: The Folk Beliefs in Vampire-like Supernatural Beings in the Ottoman Empire and the Consequent Responses in the Sixteenth and Seventeenth Centuries”. MA Thesis. |
| 2 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Tarih Sınıf-içi Uygulama: “An Early Modern Horror Story” Kısa sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Kırgi, Salim Fikret. 2017. “An Early Modern Horror Story: The Folk Beliefs in Vampire-like Supernatural Beings in the Ottoman Empire and the Consequent Responses in the Sixteenth and Seventeenth Centuries”. MA Thesis. |
| 3 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Çeviribilimde Sosyolojik Yaklaşımlar Sınıf-içi Uygulama: “Sociological Approaches” | 1. Inghilleri, Moria. 2009. “Sociological Approaches”. Routledge Encyclopedia of Translation Studies. London and New York: Routledge. 169-172 |
| 4 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Çeviribilimde Sosyolojik Yaklaşımlar Sınıf-içi Uygulama: “Sociological Approaches” Kısa sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Inghilleri, Moria. 2009. “Sociological Approaches”. Routledge Encyclopedia of Translation Studies. London and New York: Routledge. 169-172 |
| 5 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Toplumbilim ve siyaset Sınıf-içi Uygulama: “Political Correctness” | 1. Tskalakis, Thomas. 2021. Political Correctness: A Sociocultural Blackhole. London and New York: Routledge. |
| 6 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Toplumbilim ve siyaset Sınıf-içi Uygulama: “Political Correctness” | 1. Tskalakis, Thomas. 2021. Political Correctness: A Sociocultural Blackhole. London and New York: Routledge. |
| 7 | Konu Anlatımı: Sosyal Bilimler Metin Çevirisi: Toplumbilim ve siyaset Sınıf-içi Uygulama: “Political Correctness” | 1. Tskalakis, Thomas. 2021. Political Correctness: A Sociocultural Blackhole. London and New York: Routledge. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Tartışma: Anadil dışındaki dillere çeviri yapmak | 1. Türkçeden İngilizceye Çeviri İlkeleri 2. Çeşitli kaynaklar |
| 10 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: İnceleme | 1. “One: To be or not to be” – Excerpt from the novel: Sons and Suffering Souls by Alper Canıgüz. Translated from Turkish by Amy Spangler&idil Aydoğan. |
| 11 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: İnceleme Kısa sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. “One: To be or not to be” – Excerpt from the novel: Sons and Suffering Souls by Alper Canıgüz. Translated from Turkish by Amy Spangler&idil Aydoğan. |
| 12 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: Oğullar ve Rencide Ruhlar | 1. “One: To be or not to be” – Excerpt from the novel: Sons and Suffering Souls by Alper Canıgüz. Translated from Turkish by Amy Spangler&idil Aydoğan. 2. Canıgüz, Alper. 2004. Oğullar ve Rencide Ruhlar. İstanbul: İletişim. |
| 13 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: Oğullar ve Rencide Ruhlar Kısa sınav 4 (15dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Canıgüz, Alper. 2004. Oğullar ve Rencide Ruhlar. İstanbul: İletişim. |
| 14 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: Oğullar ve Rencide Ruhlar | 1. Canıgüz, Alper. 2004. Oğullar ve Rencide Ruhlar. İstanbul: İletişim. |
| 15 | Konu Anlatımı: Türkçe-İngilizce çeviri uygulamaları Sınıf-içi Tartışma: Çeviri uygulamalarına ilişkin genel tartışma. Sınıf-içi Uygulama: Edebiyat çevirisi: Oğullar ve Rencide Ruhlar | 1. Canıgüz, Alper. 2004. Oğullar ve Rencide Ruhlar. İstanbul: İletişim. |
| 16 | Final | |