| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Ders hakkında bilgilendirme yapılır, dersin işleyişi, değerlendirme sistemi, dersin konuları, ders iç nizamı konusunda öğrenciler bilgilendirilir. e | Ders eğitim planı, Ders duyuruları, Ders Bologna formu |
| 2 | Konu Anlatımı: “17. Yüzyıl Öncesi Genel Tanıtım”başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 3 | Konu Anlatımı: “17. yüzyıl Klasisizm Çağı Toplumsal ve Siyasal Panorama” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 4 | Konu Anlatımı: “4. Henri Figürü ve Hoşgörü Kavramı” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 5 | Konu Anlatımı: “XIV. Louis/ Mutlak Monarşi” başlııklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 6 | Konu Anlatımı: “Salonlar ve 17. Yüzyıl Fransa Düşünsel Toplumu” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 7 | Konu Anlatımı: “17. Yüzyılda Yaşam: Söylem Çözümlemesi ve Çeviri Çalışması” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: “Descartes ve Kartezyen Düşünce” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 10 | Konu Anlatımı: “Klasisizm” başlıklı ders sunumu Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. |
| 11 | Konu Anlatımı: “Pierre Corneille ve Tragedya” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: Corneille, Pierre. (2017). Le Cid. Flammarion.le. |
| 12 | Konu Anlatımı: “Jean Racine ve Pierre Corneille” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk) | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Racine, Jean. (2017). Phèdre. Gallimard. 2. Racine, Jean. (2023). Andromaque. Flammarion.. |
| 13 | Konu Anlatımı: “Jean Racine ve Pierre Corneille (Tragedyalarına Dair Sunumlar)” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Racine, Jean. (2017). Phèdre. Gallimard. 2. Racine, Jean. (2023). Andromaque. Flammarion.. |
| 14 | Konu Anlatımı: “Molière ve Komedya” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. | Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Molière. (2004). Cimri. Çev. Sabiha ve Yaşar Nabi Nayır. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. 2. Molière. (2018). L'Avare. Flammarion. 3. Molière. (2019). Les Précieuses Ridicules. Flammarion.. |
| 15 | Dönem Değerledirmesi: Uygulama Sınavı | Kaynak kitap |
| 16 | Final | |