Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Fransız Yazın ve Uygarlığı IIMTF212123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliFransızca
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBatı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü
Dersin KoordinatörüLale Ozcan
Dersi Veren(ler)Lale Ozcan
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere çeviribilim alanının temelini oluşturan ekinsel, yazınsal, tarihsel altyapı bilgilerini vermek amacıyla Fransız yazını ve uygarlığına ilişkin temel kazandırmaktır
Dersin İçeriği17. yüzyıl Avrupa uygarlık ve kültürü; 17. yüzyıl Fransa uygarlığı, kültürü, siyasal ve toplumsal yapısı; Klasisizm akımına ilişkin temel unsur, kavram ve bilgiler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Temel Kaynakça: Avrupa 17. yüzyıl uygarlık tarihine ve Fransa 17. yüzyıl uygarlık, edebiyat, siyasal ve toplumsal yapıya ve Klasisizm Akımına ilişkin ders yürütücüsü tarafından hazırlanmış ders sunumları.
  • Ek Kaynaklar: Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle. Corneille, Pierre. (2017). Le Cid. Flammarion. Molière. (2004). Cimri. Çev. Sabiha ve Yaşar Nabi Nayır. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. Molière. (2018). L'Avare. Flammarion. Molière. (2019). Les Précieuses Ridicules. Flammarion. Racine, Jean. (2017). Phèdre. Gallimard. Racine, Jean. (2023). Andromaque. Flammarion.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, Dildışı bilgi dağarcığı kavramını tanımlayarak, bu kavramı çeviride uygulabileceklerdir.
  2. 17.yüzyılda Avrupa'nın ve Fransa'nın sosyo kültürel ve siyasal yapısını tanımlayabilecek metinlerarası göndermeleri analiz edebileceklerdir.
  3. Yazınsal ve sosyal dinamikler arasında bağıntıları kurup bunlardan yola çıkarak metinlerin anlamlarını sentezleyebileceklerdir.
  4. 17. yüzyıl kültür ve uygarlığı hakkında edindiği bilgileri kullanarak, bu bağlamda üretilmiş söylemleri çözümleyip yorumlayarak çevirebileceklerdir.
  5. 17. Yüzyıldaki temel Fransız yazarlarını ve başeserlerini tanıyabileceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında bilgilendirme yapılır, dersin işleyişi, değerlendirme sistemi, dersin konuları, ders iç nizamı konusunda öğrenciler bilgilendirilir. eDers eğitim planı, Ders duyuruları, Ders Bologna formu
2Konu Anlatımı: “17. Yüzyıl Öncesi Genel Tanıtım”başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
3Konu Anlatımı: “17. yüzyıl Klasisizm Çağı Toplumsal ve Siyasal Panorama” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
4Konu Anlatımı: “4. Henri Figürü ve Hoşgörü Kavramı” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk)Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
5Konu Anlatımı: “XIV. Louis/ Mutlak Monarşi” başlııklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
6Konu Anlatımı: “Salonlar ve 17. Yüzyıl Fransa Düşünsel Toplumu” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
7Konu Anlatımı: “17. Yüzyılda Yaşam: Söylem Çözümlemesi ve Çeviri Çalışması” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk)Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı: “Descartes ve Kartezyen Düşünce” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
10Konu Anlatımı: “Klasisizm” başlıklı ders sunumu Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk)Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Ek kaynak: 1. Alain Couprie (2014). Les grandes dates de la littérature française, Armand Colin 2. Chronologie de la littérature française, Du Moyen Age à nos jours, Bescherelle.
11Konu Anlatımı: “Pierre Corneille ve Tragedya” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenirDers sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: Corneille, Pierre. (2017). Le Cid. Flammarion.le.
12Konu Anlatımı: “Jean Racine ve Pierre Corneille” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Kısa sınav: Ders sonunda, derste işlenen konudan kısa sınav. (15 dk)Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Racine, Jean. (2017). Phèdre. Gallimard. 2. Racine, Jean. (2023). Andromaque. Flammarion..
13Konu Anlatımı: “Jean Racine ve Pierre Corneille (Tragedyalarına Dair Sunumlar)” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Racine, Jean. (2017). Phèdre. Gallimard. 2. Racine, Jean. (2023). Andromaque. Flammarion..
14Konu Anlatımı: “Molière ve Komedya” başlıklı ders sunumu. Sınıf-içi Uygulama: Sunum üzerinden soru-cevap çalışması. Sınıf-içi Tartışma: Öğrencilerden sunumda geçen bir kavram, bir sorunsal üzerine düşünmeleri ve görüşlerini ve fikirlerini paylaşmaları istenir. Ders sunumu önceden dersin platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılır ve öğrencilerden sunumu okuyarak, kavramları araştırarak ders gelmeleri istenir. Okuma önerisi: 1. Molière. (2004). Cimri. Çev. Sabiha ve Yaşar Nabi Nayır. Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları. 2. Molière. (2018). L'Avare. Flammarion. 3. Molière. (2019). Les Précieuses Ridicules. Flammarion..
15Dönem Değerledirmesi: Uygulama Sınavı Kaynak kitap
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım140
Laboratuar
Uygulama120
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği45
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar135
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati142
Laboratuar
Uygulama14
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması143
Derse Özgü Staj
Ödev00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği41
Projeler
Sunum / Seminer00
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)18
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok