| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Italyanca II | MTF2412 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Fransızca Mütercim Tercümanlık Lisans Programı (2018 versiyon) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Batı Dilleri ve Edebiyatı Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Anna Ergün |
| Dersi Veren(ler) | Anna Ergün |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin İtalyanca ‘da temel iletişim becerilerini geliştirmeye devam ederek günlük yaşam, aile, boş zaman, alışveriş ve seyahat gibi durumlarda kendilerini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilmelerini sağlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Boş zaman aktiviteleri; yönler; yol tarifi; alışveriş; yiyecek-içecek; restoran ve seyahat bağlamlarında diyaloglar; Presente dei verbi irregolari; piacere; dovere-potere-volere; passato prossimo. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- 1. İtalyanca dilbilgisi, kelime bilgisi ve kültürel birikimlerini kullanarak kısa metinler yazabilecek, diyaloglara katılabilecek ve basit metinleri anlayabileceklerdir.
- 2. İtalyanca metinlerde yer alan kültürel ve tarihî unsurları belirleyerek bunları yorumlayabilecek ve dil ile kültür arasındaki ilişkiyi kavrayabileceklerdir.
- 3. İtalyancayı farklı bağlamlarda (ör. günlük yaşam, akademik ortamlar, profesyonel iletişim) uygun şekilde kullanabileceklerdir.
- 4. İtalyanca aracılığıyla edindikleri bilgileri diğer diller ve disiplinlerle ilişkilendirebilecek ve disiplinlerarası bir yaklaşımdan yararlanabileceklerdir.
- 5. İtalyanca sözlü ve yazılı iletişim becerilerini hem günlük hem de akademik bağlamlarda etkili bir şekilde uygulayabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu Anlatımı (50 dk): Günlük aktiviteler Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Tanışma selamlaşma kalıpları Sınıf içi uygulama (25 dk): Diyalog canlandırması | Kaynak Kitap |
| 2 | Konu Anlatımı (50 dk): Plan yapmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, kelime bilgisi Sınıf içi uygulama (25 dk): Diyalog, rol play | Kaynak Kitap |
| 3 | Konu Anlatımı (50 dk): Saat, Plan yapmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (10 dk): Grup oyunu, video izleme ve analiz Küçük sınav 1 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 4 | Konu Anlatımı (50 dk): Otelde rezervasyon yapmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Grup oyunu | Kaynak Kitap |
| 5 | Konu Anlatımı (50 dk): Ev tanıtmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk) Grup oyunu | Kaynak Kitap |
| 6 | Konu Anlatımı (50 dk): Ev tanıtmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Rol play Küçük sınav 2 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 7 | Konu Anlatımı (50 dk): Geçmiş zaman (passato prossimo) Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Rol play oyunlar | Kaynak Kitap |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı (50 dk): Geçmiş zaman (passato prossimo) Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Sınıf içi röportaj. Küçük sınav 3 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 10 | Konu Anlatımı (50 dk): Geçmiş zaman (passato prossimo) Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Gramer, cümle kurma Sınıf içi uygulama (25 dk): Role Play | Kaynak Kitap |
| 11 | Konu Anlatımı (50 dk): Grammer tekrarı Kısa Sınav (25 dk): Sınıfta yaptığı her şey tekrarı Sınıf içi uygulama (25 dk): Role Play | Kaynak Kitap |
| 12 | Konu Anlatımı (50 dk): Kendi geçmişi anlatmak Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Aile ağacı, sayılarla çalışma Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma Küçük sınav 4 (15 dk) | Kaynak Kitap |
| 13 | Konu Anlatımı (50 dk): Düzensiz filler Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Aile ağacı, sayılarla çalışma Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma | Kaynak Kitap |
| 14 | Konu Anlatımı (50 dk): Düzensiz filler Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Geçmiş zamanı Türkçe ve İtalyanca tartışmak Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma | Kaynak Kitap |
| 15 | Konu Anlatımı (50 dk): Geçmişte Düzensiz filler Sınıf-içi Tartışma (25 dk): Konu incelemek Sınıf içi uygulama (25 dk): Cümle üretme Eşli konuşma | Kaynak Kitap |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
| Ödev | 10 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 10 | 2 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 10 | 2 | |
| Projeler | 5 | 2 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 2 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|