| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Restorasyon Projesi 2 | RES2042 | 6 | 9 | 4 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimari Restorasyon Ön Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Teknik Programlar Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Rabia Özakın |
| Dersi Veren(ler) | Rabia Özakın, Ayten Erdem, Yavuz Sevinç , Drahşan Uğuryol |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Restorasyona esas olabilecek karmaşık malzemeli (taş, ahşap, tuğla, metal, çini vb.) geleneksel bir yapı/yapı bölümü veya yapı elemanının rölövesinin çıkarılması, bozulma nedenlerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması, restorasyon veya restitüsyon projelerinin hazırlanmasında yeterli bilgi ve becerisinin kazandırılması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Restorasyona esas olabilecek taş, ahşap, metal, alçı, çini vb. en az iki değişik gerecin birlikte kullanıldığı küçük boyutta geleneksel bir yapı veya bir yapı bölümünün/elemanının rölövesinin çıkartılması, bozulmalar ve bozulma nedenlerinin saptanması, restitüsyonu, restorasyon yöntemlerinin araştırılması, restorasyon projesinin hazırlanması, alınacak koruma-iyileştirme önlemlerinin belirlenmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının rölövesini çıkarabilirler,
- Ölçüm bilgilerini geleneksel yapıların detaylı ölçümleri için nasıl kullanmaları gerektiğini öğrenirler,
- Restorasyon-restitüsyon projelerinin hazırlanmasında yeterli bilgi ve beceri kazanırlar,
- Malzemeye ve bozulma türüne göre koruma ve yenileme yöntemlerini öğrenirler,
- Restorasyon kuramlarını ve tekniklerini bilirler,
- Disiplinlerarası işbirliği içinde çalışma becerisini kazanırlar,
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Dersin Tanımı, Amaç, Kapsam ve Başarı Koşulları, Proje Konularının Açıklanması, Grupların Belirlenmesi. | NA |
| 2 | Öğrencilerin Seçtikleri Alan Gruplarına Göre Proje Konularının Belirlenmesi. | NA |
| 3 | Seçilen Konunun Krokisinin Hazırlanması ve Ölçülerinin Alınması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 4 | Rölövelerin Çıkarılması : Öğrencilerin seçtikleri proje konusunun kapsamına göre 1/20, 1/10, 1/5 ölçeklerde plan, kesit, görünüşlerin çizimine başlanması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 5 | Planlar, kesitler, görünüşler ve detayların çizimi, hataların düzeltilmesi, estampaj alınması, profillerin çıkarılması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 6 | 1/5, 1/2, 1/1 Ölçekte Detay Çizimleri : Estampajların alınması, profil tarağı ve plastrin ile profillerin çıkarılması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 7 | Rölövelerin tamamlanması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yapının veya yapı elemanının bozulma nedenlerinin ve malzeme özelliklerinin saptanması, restorasyon yöntemlerinin araştırılması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 10 | Uygulanacak restorasyon yöntemlerinin belirlenmesi, gerekli görülürse restitusyon projesinin hazırlanması,1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin, sistem detaylarının çizimi. | Araştırma ve Gözlemler |
| 11 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/20 veya 1/10 ölçekte plan, kesit ve görünüşlerin çizimi. | Araştırma ve Gözlemler |
| 12 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 13 | Restorasyon / Restitüsyon Projesi : 1/5, 1/2, 1/1 ölçekte detay çizimleri, restorasyon / restitüsyon raporunun hazırlanması. | Araştırma ve Gözlemler |
| 14 | II. Ara Teslim / Projelerde yapılan hataların öğrencilerle birlikte genel değerlendirilmesi. | NA |
| 15 | Genel değerlendirilme | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 13 | 10 |
| Arazi Çalışması | 13 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 8 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 13 | 3 | |
| Arazi Çalışması | 13 | 3 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|