| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri İngilizce 1 | MDB1031 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burcu Kayarkaya |
| Dersi Veren(ler) | Serap Kartal Yaylı, Burcu Kayarkaya |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | • Öğrencilerin analitik okuma becerisini pekiştirmek • Öğrencilerin etkili bir analiz oluşturabilmeleri için uygun bir kaynak metni anlama becerilerini geliştirmek • Üniversite ve kariyer hazırlığına uygun olarak, çeşitli disiplinlerde belirli zorluk seviyesine ait metinlere maruz kalmalarını sağlamak • Bağlam içinde ilgili kelimeleri anlama ve kelime seçiminin anlam ve tonu nasıl şekillendirdiğine dair farkındalığı pekiştirmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Okuma stratejileri • Retorik üslup, tartışmanın dört temel unsuru • Bir konunun tartışıldığı bir kompozisyon yazma • Kelime bilgisi alıştırmaları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Bir metni okuyup ana fikrini saptayabilme
- Bir metni temel noktalarıyla özetleyebilme
- Okudukları metinlerdeki nesnel gerçekliklere dayanan bilgilerle kişisel fikir içeren bilgileri ayırt edebilme ve bunlar arasındaki ilişkileri fark edebilme
- Okuma parçasından aradıkları bilgiye nasıl ulaşacaklarını öğrenerek metne ilişkin çıkarımda bulunabilme
- Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction to the course & Introduction Unit | |
| 2 | Unit 1: Rockstar Problems | |
| 3 | Unit 1: Rockstar Problems | |
| 4 | Unit 2: Six Core Benefits of Personal Development (Language Practice & Writing: Exercises on Paraphrasing) | |
| 5 | Unit 3: The Micromobility Revolution (Identifying key points & Chunking) | |
| 6 | Unit 3: The Micromobility Revolution (Identifying key points & Chunking) | |
| 7 | Putting Strategies In Action & Catch-up | -- |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Unit 4: Is Streaming Killing Cinema Industry? (Summarizing input) | |
| 10 | Unit 4: Is Streaming Killing Cinema Industry? (Summarizing cont'd) | -- |
| 11 | Unit 5: Life Below Water (Summarizing practice) | |
| 12 | Unit 5: Life Below Water (Summarizing practice) | |
| 13 | Unit 6: Dystopia & In-class Writing Activity | -- |
| 14 | Unit 6: Dystopia | -- |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili çalışma kağıtlarının hazırlanması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|