| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Liderlik ve Liderlik Yaklaşımları | ISL5112 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ İşletme ABD İşletme Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Serdar Bozkurt |
| Dersi Veren(ler) | Serdar Bozkurt |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İşletme yönetiminde stratejik bir öneme sahip olan lider davranışını çeşitli teori ve yaklaşımlar çerçevesinde irdelenerek, liderlik davranışına ilişkin konuları kavrayabilme ve yorumlayabilme |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Liderlik kavramının tanımı, lider yönetici ilişkisi, etkin liderin özellikleri, takım lideri, liderlikte özellikler yaklaşımı, davranışsal yaklaşımlar, durumsal yaklaşımlar ve modern liderlik yaklaşımları bu dersin konuları arasındadır |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Lider yönetici olabilme perspektifi kazandırmak,
- Liderlik becerileri konusunda bilinçlendirmek
- Liderlik konusundaki sorunları analiz edebilmek
- Liderlik yaklaşımlarına katkı sağlamak
- Liderlik yaklaşımlarını anlayıp yorumlamak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Liderlik kavramı | Güney, 2012,1-27 |
| 2 | Liderlik ve Yöneticilik Arasındaki Farklar | Güney, 2012, 31-51 |
| 3 | Etkin Liderlerin Özellikleri | Güney, 2012, 53-67 |
| 4 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Ohio State, Michigan, Blake ve Mouton’un Yönetim Matrisi) | Güney, 2012, 69-86 |
| 5 | Davranışsal Liderlik Yaklaşımları(Kurt Lewin, Sistem 4 Yaklaşımı, McGregor’un X-Y Teorisi)/ | Güney, 2012, 87-126 |
| 6 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Fiedler, Amaç-Yol Teorisi) | Güney, 2012, 129-190 |
| 7 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Vroom-Yetton) | Güney, 2012,193-242 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Durumsal Liderlik Yaklaşımları(Hersey-Blanchard) | Güney, 2012, 245-276 |
| 10 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Değişimci liderlik, Dönüşümcü liderlik) | Güney, 2012, 279-333 |
| 11 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Karizmatik liderlik, Kültürel liderlik) | Güney, 2012, 337-359 |
| 12 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Şeffaf liderlik, Etik liderlik) | Güney, 2012, 361-413 |
| 13 | Çağdaş Liderlik Yaklaşımları(Kendi kendine liderlik, Lider-üye değişimi) | Güney, 2012, 417-433 |
| 14 | Vaka Çalışması | |
| 15 | Genel Değerlendirme | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 5 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|