| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletmeciler için Matematik 1 | ISL1181 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İşletme Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Beyza ÖZKÖK |
| Dersi Veren(ler) | Beyza ÖZKÖK |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Analitik düşünce yeteneğini kazandırma, bu yolla gerçek hayat problemlerini modelleme, çözme ve yorumlamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sayılar, Üslü ve köklü ifadeler, Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma, Rasyonel ifadeler ve sadeleştirme, Denklemler ve grafikler, Bağıntı ve fonksiyon, İşletme Uygulamaları, Finans Matematiği, Limit, Süreklilik, Türev, Türev uygulamaları: Belirsiz şekiller, maksimum-minimum hesabı, türevin işletme uygulamaları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel matematik bilgisi kazandırma
- Analitik düşünme yeteneğini kazandırma
- Soyut düşünme yeteneğini kazandırma
- Gerçek hayat problemleriyle ilgili model kurma ve çözme yetisi kazandırma
- Elde edilen sonuçları yorumlayabilme yetisi kazandırmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gerçel Sayılar, Fonksiyonlar, Özel Fonksiyonlar | Haeussler et.al.(2011), (0.1, 2.1, 2.2) |
| 2 | Fonksiyon Birleşimleri, Ters Fonksiyonlar, Dikdörtgensel Koordinatlı Grafikler | Haeussler et.al.(2011), (2.3, 2.4, 2.5) |
| 3 | Simetri, Kaydırma ve Yansıtmalar, Doğrular, Uygulamalar ve Doğrusal Fonksiyonlar | Haeussler et.al.(2011), (2.6, 2.7, 3.1, 3.2) |
| 4 | Quadratic (Karesel) Fonksiyonlar, Doğrusal Denklem Sistemleri | Haeussler et.al.(2011), (3.3, 3.4) |
| 5 | Üstel Fonksiyonlar, Logaritma Fonksiyonları | Haeussler et.al.(2011), (4.1, 4.2) |
| 6 | Logaritmanın Özellikleri, Logaritmik ve Üstel Denklemler | Haeussler et.al.(2011), (4.3, 4.4) |
| 7 | Limitler | Haeussler et.al.(2011), (10.1, 10.2) |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Türev kuralları, Türevlenebilirlik ve Süreklilik | Haeussler et.al.(2011), (11.2) |
| 10 | Çarpma ve Bölme Kuralları, Zincir Kuralı ve Kuvvet Kuralı | Haeussler et.al.(2011), (11.4, 11.5) |
| 11 | Logaritmik Fonksiyonların Türevi, Üstel Fonksiyonların Türevleri | Haeussler et.al.(2011), (12.1, 12.2) |
| 12 | Kapalı Türev, Logaritmik Türev | Haeussler et.al.(2011), (12.4, 12.5) |
| 13 | Yüksek Mertebeden Türevler, Yerel ekstremun (Uç) Değer | Haeussler et.al.(2011), (12.7, 13.1) |
| 14 | Kapalı Aralıkta Mutlak ekstremum (Uç) Değerler, Konkavlık | Haeussler et.al.(2011), (13.2, 13.3) |
| 15 | Türevin işletme uygulamaları | Sınav |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|