| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Disiplinlerarası Sanat | BSP3282 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Dans Lisans Programı Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burak Boyraz |
| Dersi Veren(ler) | Burak Boyraz |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu derste amaçlanan öğrencinin disiplinlerarası sanat pratiğini anlaması ve bunun sanat ve santçının algılanışını dedeğiştirdiğini kavramasıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Disiplinlerarasılık kavramı uzerinden sanata ve ürüne yaklaşım. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanılacaktır.
- Üretim pratiklerindeki değişimler kavranacaktır.
- Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
- Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır.
- Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Disiplinlerarası Sanatın Kökenleri ve Düşünsel Gelişimi | NA |
| 2 | Performans Sanatı ve Tarihsel Dayanakları: Wagner, Bütünsel Sanat, Fütürist ve Dadaist Gösteriler, Cabaret Voltaire, Avangard Yaklaşımlar ve Disiplinlerarası Deneyler. | NA |
| 3 | Fluxus: John Cage, Deneysel Müzik, E.A.T, Fluxus ve Joseph Beuys | NA |
| 4 | Video Sanatı-1: Video Heykel, Video Enstalasyon, Video Anvironman, Gerilla Video, Nam June Paik ve Öncü Girişimler. | NA |
| 5 | Video Sanatı-2: Video Teknolojisinde Yeni Arayışlar | NA |
| 6 | Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler | NA |
| 7 | Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatı | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | VİZE SINAVI | NA |
| 10 | Telematik Sanat, Second Life | NA |
| 11 | Görsel Kültürde Disiplinlerarası Etkileşimler, Sosyolojik ve Felsefi Bağlamlar Açısından Günümüz Sanatında Temsil Sorunu | NA |
| 12 | Beden Sanatı, Eylemler (Actions), Happenings (Oluşumlar), Viyana Aksiyonistleri ve Nesnesiz Sanat Fikri, Yves Klein | NA |
| 13 | Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı | NA |
| 14 | Sanat ve Tasarım İlişkisi Üzerine | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|