| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Endüstriyel Tasarım Tarihi | SYP4410 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Seza SİNANLAR USLU | 
| Dersi Veren(ler) | Seza SİNANLAR USLU | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Çağdaş Sanatın bir parçası haline gelen tasarımın endüstriyel süreçten günümüze gelişiminin tanıtılması. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Endüstriyel tasarım ürünlerinin tarihsel olarak incelenmesi ve dönemsel olarak sosyal yaşam, teknoloji vb. gelişmelerle ilişkilendirilmesi. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Endüstri Devrimiyle beraber değişen üretim ve tüketim alışkanlıklarının tanınması,
 - Tasarım nesnesi ve tasarımcı kimliğinin endüstrileşme sonrasında kazandığı yeni anlamlara dair bilgi edinilmesi,
 - Sanat- zanaat ve tasarım alanlarının ve bu alanlardaki üretimlerinin tanımlanması.
 - Çağdaş Sanat – Tasarım İlişkisinin değerlendirilmesi
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tasarım nedir? Endüstriyel Tasarım ne demektir? Dünyada Sanayi Devrimi öncesindeki durum | NA | 
| 2 | Endüstri Devrimi ve ilk endüstriyel ürünler ve fuarlar | NA | 
| 3 | Thomas Chippindale ve Michel Thonet | NA | 
| 4 | 1851 Londra Büyük Sanayi Fuarı, Sergi-i Umumi 1863 ve 1893 Chicago Fuarı | NA | 
| 5 | Tasarım Tarihinde Sanat ve Zanaat Hareketi ve Art Nouveau | NA | 
| 6 | I. Dünya Savaşı De Stijl hareketi ve Bauhaus Ekolü | NA | 
| 7 | “Less is More” kavramı, Kurumsal Kimlik gelişimi | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara Sınav 1 | NA | 
| 10 | İlk Endüstriyel Tasarımcılar1: Raymond Loewy- Henry Dreyfuss (Aerodinamik unsurlar ve tasarım) | NA | 
| 11 | İlk Endüstriyel Tasarımcılar2: Norman Bel Geddes, Walter Dorwin Teague- Harold van Doren (Tasarımda ergonomi) | NA | 
| 12 | II. Dünya Savaşı, yeni tüketim alışkanlıkları ve İtalyan Stili ‘40 sonları ve 50’ler | NA | 
| 13 | Amerikan Rüyası: Tasarımda ABD çizgisi ve “Less is bore” tanımı Stüdyo Alchimia, Memphis Grubun işleri | NA | 
| 14 | Tasarım Bienalleri ve günümüz tasarım kavramları / ÖĞRENCİ SUNUMLARI | NA | 
| 15 | 1980’ler Postmodernizm: “Less is bore” tanımı Stüdyo Alchimia, Memphis Grubun işleri | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 | 
| Sunum/Jüri | 1 | |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 3 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|