| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Açık Alan Uygulamaları | BSP4241 | 4 | 9 | 2 | 4 | 0 | 
| Önkoşullar | BSP3012-Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 4 | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayça TUFAN | 
| Dersi Veren(ler) | Ayça TUFAN | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Dış mekânın beraberinde getirdiği problemleri çözümleyebilme ve kamusal alan için proje üretebilmesi. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Seçilen kamusal alanlar için her türlü malzeme seçimi ve anlatım dili mekânla ilişkilendirilerek günümüz sanat pratikleri üzerinden projeler üretilmesi. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mekânı tanımlayabilme becerisi sağlanacaktır.
- İç mekan /açık alan heykeli arasındaki farklar deneyimlenecektir.
- Kamusal alanda proje üretebilecektir.
- Proje ve maket tekniklerini uygulayabilme bilgi ve becerisi kazandırılacaktır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Üç boyutlu açık alan uygulamaları dersine giriş, ders içeriğinin uygulanmış dış mekân örnekleri ile anlatımı | NA | 
| 2 | Tasarım yapılacak mekânların seçilip araştırmalar yapılarak mekânın özellikleri tartışılır, tasarıma geçilir. | NA | 
| 3 | Seçilen mekâna uygun tasarımların irdelenerek yapılan tasarımların ölçeklendirilmesi ve maket aşamasına geçilmesi için uygun maket teknikleri ve malzemelerinin araştırılması | NA | 
| 4 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda geçici proje uygulamaları | NA | 
| 5 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda geçici proje uygulamaları | NA | 
| 6 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda geçici proje uygulamaları | NA | 
| 7 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda geçici proje uygulamaları | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 10 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 11 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 12 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 13 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 14 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 15 | Günümüz sanat pratikleri içerisinde kamusal alanda kalıcı proje uygulamaları | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 6 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 4 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 9 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 6 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        