| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Disiplinlerarası Sanat | BSP3282 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı Zorunlu @ İletişim ve Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Zorunlu @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Zorunlu @ Dans Lisans Programı Zorunlu @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Zorunlu @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı  | 
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burak Boyraz | 
| Dersi Veren(ler) | Burak Boyraz | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Bu derste amaçlanan öğrencinin disiplinlerarası sanat pratiğini anlaması ve bunun sanat ve santçının algılanışını dedeğiştirdiğini kavramasıdır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Disiplinlerarasılık kavramı uzerinden sanata ve ürüne yaklaşım. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında düşünme becerisi kazanılacaktır.
 - Üretim pratiklerindeki değişimler kavranacaktır.
 - Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır.
 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır.
 - Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanacaktır.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Disiplinlerarası Sanatın Kökenleri ve Düşünsel Gelişimi | NA | 
| 2 | Performans Sanatı ve Tarihsel Dayanakları: Wagner, Bütünsel Sanat, Fütürist ve Dadaist Gösteriler, Cabaret Voltaire, Avangard Yaklaşımlar ve Disiplinlerarası Deneyler. | NA | 
| 3 | Fluxus: John Cage, Deneysel Müzik, E.A.T, Fluxus ve Joseph Beuys | NA | 
| 4 | Video Sanatı-1: Video Heykel, Video Enstalasyon, Video Anvironman, Gerilla Video, Nam June Paik ve Öncü Girişimler. | NA | 
| 5 | Video Sanatı-2: Video Teknolojisinde Yeni Arayışlar | NA | 
| 6 | Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler | NA | 
| 7 | Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatı | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | VİZE SINAVI | NA | 
| 10 | Telematik Sanat, Second Life | NA | 
| 11 | Görsel Kültürde Disiplinlerarası Etkileşimler, Sosyolojik ve Felsefi Bağlamlar Açısından Günümüz Sanatında Temsil Sorunu | NA | 
| 12 | Beden Sanatı, Eylemler (Actions), Happenings (Oluşumlar), Viyana Aksiyonistleri ve Nesnesiz Sanat Fikri, Yves Klein | NA | 
| 13 | Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı | NA | 
| 14 | Sanat ve Tasarım İlişkisi Üzerine | NA | 
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|