| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat Pedagojisi | SYP1392 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sanat ve Kültür Yönetimi Lisans Programı Seçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı Seçmeli @ Ses Sanatları Tasarımı Lisans Programı Seçmeli @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sanat Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burak Boyraz |
| Dersi Veren(ler) | Burak Boyraz |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu ders çocuk ve gençlere yönelik sanat eğitimi etkinlikleri planlama konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar; sanat pedagojisinin anlam, önem ve kapsamı, sanat eğitimi tarihi ve sanat kuramları; insan gelişimi ve sanat eğitimi; sanatta öğrenme ve öğretme; sanat eğitiminde öğretim alanları; Dünyada ve Türkiye’de sanat eğitimi; çocuk ve gençlere yönelik sanat eğitim etkinlikleri planlanması ve değerlendirilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanat pedagojisinin temel kavramlarını bilme
- Sanat pedagojisinin anlam ve önemini kavrama
- Görsel sanatlar eğitiminde öğretim alanlarını ve yöntemlerini bilme
- Türkiye ve Dünya’dan sanat eğitimi çalışmalarına örnekler verebilme.
- Çocuk ve gençlere yönelik sanat eğitim etkinlikleri planlayabilme
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sanat Pedagojisine Giriş: Temel Kavramlar ve Kapsam | NA |
| 2 | Sanat Eğitimi Tarihi ve Kuramları | NA |
| 3 | Gelişim Psikolojisi ve Sanat Eğitimi | NA |
| 4 | Bireysel Farklılıklar ve Sanat Eğitimi: Zeka ve Yaratıcılık | NA |
| 5 | Sanat ve Öğrenme, Sanat Eğitiminde Öğretim Alanları | NA |
| 6 | Sanat Eğitimi Yöntemleri ve Süreçleri | NA |
| 7 | Sunum: Türkiye ve Dünya’dan Sanat Eğitimi Çalışmaları | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sunum: Türkiye ve Dünya’dan Sanat Eğitimi Çalışmaları | NA |
| 10 | İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi ve Öğrenme Alanları | NA |
| 11 | İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi ve Öğrenme Alanları | NA |
| 12 | İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi Planlama | NA |
| 13 | İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi Ölçme ve Değerlendirme | NA |
| 14 | İlkokul ve Ortaokul Görsel Sanatlar Eğitimi Dersi Planlama Sunum ve Tartışma | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 9 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|