| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Numerik Analiz | ELM2121 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ahmet Yiğit Arabul |
| Dersi Veren(ler) | Ahmet Yiğit Arabul |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, analitik yöntemlerin uygulanamadığı problemlerin veya çok sayıda denklem (cebirsel veya diferansiyel) içeren karmaşık problemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler ve algoritmalar hakkında temel bilgi vermektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Lineer cebir ve diferansiyel denklemlerin çözümünde kullanılan sayısal yöntemler. Nonlineer denklemlerin çözümü, enterpolasyon, türev ve integral. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel matematik, fen ve elektrik mühendisliği bilgisini uygulama alanına aktarma konusunda yeterlilik göstermek.
- İstenen elektrik mühendisliği deneyini hassas ve doğru bir şekilde tasarlayabilme, uygulayabilme, analiz edebilme ve sonuçları yorumlayabilme.
- Elektrik mühendisliği problemlerini tanımlayabilme, tanımlama yapabilme ve eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kullanarak çözümleyebilme.
- Teknik bilgiyi farklı hedef kitlelere yazılı ve sözlü olarak etkili bir şekilde aktarabilme.
- Etkili bir ekip çalışması ve liderlik becerileri ile ekip tabanlı elektrik mühendisliği projelerine katkıda bulunma ve işbirliği yapabilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş:Sayısal Hesaplamada hatalar, hata kaynakları | |
| 2 | Taylor açılımı, ileri ve geri sonlu fark eşitlikleri | |
| 3 | Merkezi fark eşitlikleri, interpolasyon | |
| 4 | İnterpolasyon | |
| 5 | Ekstrapolasyon, Küçük sınav-1 | |
| 6 | Eğri Uydurma | |
| 7 | Lineer cebirsel denklem takımlarının çözüm yöntemleri. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Lineer cebirsel denklem takımlarının çözüm yöntemleri. | |
| 10 | Lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının köklerinin bulunması yöntemleri. | |
| 11 | Lineer olmayan denklem ve denklem takımlarının köklerinin bulunması yöntemleri. | |
| 12 | Sayısal integrasyon yöntemleri, Küçük Sınav-2 | |
| 13 | Sayısal integrasyon yöntemleri, Diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm yöntemleri | |
| 14 | Diferansiyel denklemlerin sayısal çözüm yöntemleri | |
| 15 | Adi Diferansiyel Denklemleri: Başlangıç-Değer Problemleri | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 5 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|