| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Alternatif Enerjiler ve Modellenmesi | ELM4040 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Elektrik Mühendisliği Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ali Rıfat Boynueğri | 
| Dersi Veren(ler) | Ali Rıfat Boynueğri | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Elektrik mühendisliği öğrencilerine alternatif enerji sistemlerini bilgisayar ortamında modellemeyi öğretmek. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Matlab Simulinke giriş, Sistem modellemesi ve simülasyon tabanlı uygulamalar, Genel Mühendislik için modelleme ve Simulink’te dinamik analizler, Elektrik mühendisleri için MATLAB/Simulink/SimpowerSystems uygulamaları, Batarya ve Güneş sistemleri ile ilgili simülasyonlar; Güneş Sistemleri ve Yakıt Hücreleri ile ilgi simülasyonlar, Microturbinler ve hidro elektrik ile ilgili simülasyonlar, Rüzgar türbinleri ile ilgi simülasyonlar | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yenilenebilir elektrik enerji sistemlerin modellemesi
- Yenilenebilir elektrik enerji sistemlerin tasarımı, analizi, boyutlandırması
- Ekonomik işletim stratejilerini elde edebilme bilgi ve becerisi kazandırmak.
- Şebekeden bağımsız alternatif enerji kaynakları ile beslenen bir elektrik enerji sisteminin modellenmesi becerisini kazanmak
- Şebekeye bağımlı alternatif enerji kaynakları ile beslenen bir elektrik enerji sisteminin modellenmesi becerisini kazanmak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Matlab Simulinke giriş | |
| 2 | Sistem modellemesi ve simülasyon tabanlı uygulamalar | |
| 3 | Sistem modellemesi ve simülasyon tabanlı uygulamalar | |
| 4 | Genel Mühendislik için modelleme ve Simulink’te dinamik analizler | |
| 5 | Genel Mühendislik için modelleme ve Simulink’te dinamik analizler | |
| 6 | Elektrik mühendisleri için MATLAB/Simulink/SimpowerSystems uygulamaları | |
| 7 | Elektrik mühendisleri için MATLAB/Simulink/SimpowerSystems uygulamaları | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Elektrik mühendisleri için MATLAB/Simulink/SimpowerSystems uygulamaları | |
| 10 | Güneş sistemleri ile ilgili simülasyonlar | |
| 11 | Güneş Sistemleri ve MPPT modellenmesi | |
| 12 | Güneş Sistemleri ve Şebeke entegrasyonu | |
| 13 | Rüzgar türbinleri ile ilgi simülasyonlar | |
| 14 | Proje sunumları | |
| 15 | Kullanılabilir güneş dağılımları ve hesaplamaları | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 5 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 15 | 
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 1 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        