| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nicel Karar Verme Teknikleri 1 | ISL3230 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İşletme Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İşletme Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı Seçmeli @ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İşletme Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ceren Erdin |
| Dersi Veren(ler) | Ceren Erdin , Gökhan Özkaya |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Geleceğin yönetici adaylarına daha etkin karar verme yeteneğini kazandırmak amacıyla yönetsel karar vermede kullanılan sayısal yöntemleri vermek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Kararlar ve Modeller, model kurma ve doğrusal programlama, doğrusal programlamada duality ve duyarlılık analizleri, ulaştırma modelleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilere yönetimsel kararlar alma becerisi kazandırmak
- Yönetimsel kararların alınmasında etkili olan sayısal yöntemleri kullanmak
- Maliyet ve kar optimizasyon kavramını öğrenmek
- Sayısal Yöntemleri yönetimsel yöntemlerle sentezlemek
- Sayısal yöntemleri güncel işletme problemlerine uygulayabilmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kararlar ve modeller; karar problemlerinin yapısı, kararın amacı, karar faaliyetleri, kontrol edilemeyen faaliyetler | Öztürk(2011), 1-17 |
| 2 | Belirsizlik, belirlilik ve risk, kısıtlayıcılar, karar süreci | Öztürk(2011), 18-21 |
| 3 | Model kurma ve doğrusal programlama; doğrusal programlama ile ilgili varsayımlar ve tanımlamalar, doğrusal programlama probleminin özellikleri | Öztürk(2011),22 -45 |
| 4 | Doğrusal programlama modelinin kurulması ile ilgili örnekler, doğrusal programlama modelinin grafik çözüm tekniği | Öztürk(2011), 46-103 |
| 5 | Doğrusal programlama simpleks yöntemi; standart ve kanonik şekiller, simpleks yöntemi, simpleks yöntem uygulamalarının türleri; bozulma sınırsız çözümler, seçenekli optimal çözüm, uygun çözüm bulunmama | Öztürk(2011), 121-170 |
| 6 | Doğrusal programlama duality ve duyarlılık analizleri; dual problemin tanımı, primal ve dual problemler ile ilgili önermeler, dual simpleks yöntem, İkilik probleminin ekonomik açıklaması ve gölge fiyatlar | Öztürk(2011), 183-213 |
| 7 | Duyarlılık analizleri; maliyet satır vektöründe değişme, kısıtlayıcı denklemin sağ tarafındaki sütun vektöründe değişme | Öztürk(2011), 214-230 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kısıtlayıcı denklem matrisinde değişme, problem yani bir faaliyet eklenmesi, yeni bir kısıtlayıcının eklenmesi Ulaştırma modelleri; ulaştırma probleminin matematik modeli, dengeli ve dengesiz ulaştırma problemleri | Öztürk(2011), 231-235;Öztürk(2011), 427-431 |
| 10 | Ulaştırma algoritması (çözüm tekniği); kuzey-batı köşesi yöntemi, en az maliyetli göze yöntemi Vogel yaklaşımı | Öztürk(2011), 432-444 |
| 11 | En uygun çözümün bulunması; atlama taşı yöntemi, çoğaltan yöntemi, bozulma durumu ve çözümü, seçenekli optimal çözümler | Öztürk(2011), 445-464 |
| 12 | En büyükleme tipi ulaştırma problemleri, ulaştırma modellerinde duyarlılık analizleri, maliyetlerdeki duyarlılık | Öztürk(2011), 465-470 |
| 13 | Maximum Akış Problemleri | Öztürk(2011), 521-525 |
| 14 | Arz miktarındaki duyarlılık, talep miktarındaki duyarlılık, atama modeli ve gezgin satıcı problemi için en yakın yaklaşım yöntemi | Öztürk(2011), 471-493 |
| 15 | Dönem boyunca işlenen konularla ilgili uygulamalar | Sınav |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|