| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye ve Avrupa Birliği Bölgesel Politikaları | SBP2910 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Şehir ve Bölge Planlama Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Şehir ve Bölge Planlama Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | İnci Ataç Rosch |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, Avrupa Birliği ve Türkiye’nin bölgesel ayrılıklar ve problemler için anlayışı geliştirmek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Tarihsel perspektifte Türkiye’nin bölgesel politikaları; Sosyo-ekonomik ve politik eğilimler mekansal yansımaları; Avrupa birliği ile karşılaştırmalı Türkiye’de bölgesel politikalardaki problemler ve bölgesel ayrılıklar |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencinin Avrupa Birliği'nin bölgesel uygulamalarını kavraması.
- Öğrencinin Türkiye'nin bölgesel politikalarını değerlendirme becerisi kazanması
- Öğrencinin sosyo-ekonomik ve politik eğilimlerin mekansal yansımalarını tartışma becerisi edinmesi
- Öğrencinin Türkiye ve Avrupa’daki tarihsel süreçte bölgesel gelişme konusunda bilgi sahibi olması
- Öğrencinin Avrupa birliği ile karşılaştırmalı Türkiye’deki problemleri ve bölgesel ayrılıkları değerlendirme becerisi kazanması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse giriş ve genel açıklama | NA |
| 2 | Bölgesel gelişme ve planlama ile ilgili kavramlar, tanımlar ve yaklaşımlar. | NA |
| 3 | Türkiye ve Avrupa’daki tarihsel süreçte bölgesel gelişme | NA |
| 4 | Avrupa’da bölgesel ayrılıklar (İtalya, İspanya, Fransa, İskandinavya ülkeleri, Yunanistan ve Balkan Ülkeleri) | NA |
| 5 | Avrupa’da bölgesel ayrılıklar (İtalya, İspanya, Fransa, İskandinavya ülkeleri, Yunanistan ve Balkan Ülkeleri) | NA |
| 6 | Türkiye’de bölgeler, bölgesel gelişme ve bölgesel ayrılıklar | NA |
| 7 | Avrupa Birliği bölgesel politikaları | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Türkiye’de bölgesel ayrılıkları azaltma yolları | NA |
| 10 | Türkiye’de bölgesel ayrılıkları azaltma yolları | NA |
| 11 | Uyumlaştırma için çatışmalar Türkiye ile Avrupa Birliği bölgesel gelişme politikalarının uyumlaştırılması | NA |
| 12 | Uyumlaştırma için çatışmalar | NA |
| 13 | Sunumlar | NA |
| 14 | Sunumlar | NA |
| 15 | Sunumlar | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|