| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Düşüncesi Tarihi | MIM4351 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Alev Erkmen Özhekim |
| Dersi Veren(ler) | Alev Erkmen Özhekim, Nuran Kara Pilehvarian, Nur Urfalıoğlu, Işıl Çokuğraş Bağdatlıoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimarlık bilgisinin tarihsel evriminin kavranması. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Başlangıcından Günümüze Yazılı Mimarlık Bilgisinin Evrimi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık bilgisinin yazı ile geçirdiği değişimi kavramak.
- Rönesans ve aydınlanma dönemlerinin mimarlığını yönlendirmiş başlıca mimari sorunsalları tanımak, bunları tartışabilmek.
- Endüstri devrimi nden gnümüze değişen mimari paradigmalardan haberdar olmak, bunları kavramak ve tartışabilmek.
- Metin analizi yapma becersisi kazanmak veya bu beceriyi pekiştirmek.
- Ders kapsamına giren konu başlıkları üzerine etarihsel ve eleştirel düşünme becerisi kazanmak veya bu beceriyi pekiştirmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş; Mimarlık Bilgisinin Yazı İle Evrimi | NA |
| 2 | Mimarlık ve Kent; Rönesanstan Günümüze Kent Kavrayışları | NA |
| 3 | Mimarlık ve Bilimsellik; Aydınlanma Sorunsalı | NA |
| 4 | Mimarlık ve Tarihsellik; 19. Yüzyıl | NA |
| 5 | Mimarlık ve Endüstri; Devrim, Toplum, Malzeme, Teknik | NA |
| 6 | Mimarlık, Biçim Ve İçerik; Üslup Sorunsalı | NA |
| 7 | Mimarlık ve Simgesellik; Anlam Sorunsalı | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Mimarlık ve tarihselcilik. | NA |
| 10 | Metin Analizi; Öğrenci Sunuşları ve Tartışma | NA |
| 11 | Metin Analizi; Öğrenci Sunuşları ve Tartışma | NA |
| 12 | Metin Analizi; Öğrenci Sunuşları ve Tartışma | NA |
| 13 | Metin Analizi; Öğrenci Sunuşları ve Tartışma | NA |
| 14 | Metin Analizi; Öğrenci Sunuşları ve Tartışma | NA |
| 15 | Metin analizi: Örnek mimarlık düşüncesi metin okuma ve irdeleme. | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|