| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Tasarım 5 | MIM3012 | 6 | 10 | 4 | 4 | 0 |
| Önkoşullar | MIM3011 Mimari Tasarım 4 |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Candan Çınar Çıtak |
| Dersi Veren(ler) | Güven Şener, Almula Köksal Işıkkaya, Candan Çınar Çıtak, Füsun Çizmeci, Serhat Başdoğan, Tuğçe Şimşekalp Ercan, İlkim Markoç |
| Asistan(lar)ı | Mehmet Yavuzhan Erpay |
| Dersin Amacı | Dersin içeriğinde sorun edinilen tekrar, çoğaltma, çeşitlendirme problemlerini mimari bir gramer içerisinde çözümleme becerisini geliştirme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Mimari Tasarımın Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerini İnceleme; Tekrar, Çoğaltma ve Çeşitlendirme Problemlerine Sistematik Olarak Yaklaşmanın Yöntemlerini Geliştirme; Norm ve Standart Oluşturma; Normlar ve Standartlar Üzerinde İşlem Yapma, Problemin Ekonomik ve Teknik, Kültürel ve Ontolojik Boyutlarını Değerlendirme; Üretim Teknikleri; Yapı Malzemeleri ve Niceliklerini Ele Alma; Yaşama Biçimleri ve Alışkanlıklarını İnceleme; Varoluş, Bellek Gibi Konuları Ele Alma; Kent İçindeki Çöküntü Alanlarını Sıhhileştirme Yaklaşımlarını Değerlendirme |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Var Olan Bir Çevreye Ait Kentsel ve Mimari Verileri Okuyabilmek, Algılayabilmek Bunlar Arasında Bağlam (Senaryo/ Konsept) Geliştirerek Konut Yerleşimi Tasarlama Becerisi.
- Yerleşime Ait Üst Ölçekte Verilmiş Kararları Mimari Ölçeğe İndirgeyebilme Becerisi.
- Tekrar, Çoğaltma, Çeşitlendirme Problemlerini Mekânsal, Strüktürel, Yapısal Konulardaki İlgili Yönetmelik (İmar, Yangın, Deprem, Otopark) Kapsamında Çözümleme Becerisi.
- Mimari Fikrin Grafiksel Anlatımında Teknik Yeterliliğin Kazanılmasının Yanı Sıra Konuya Özgü Programın Geliştirebilme Becerisi.
- Alanın Arazi Yapısı, Bitki Örtüsü, Su Kaynakları Gibi Fiziksel Özelliklerini İçeren 2 ve 3 Boyutlu İfade Tekniklerinin Geliştirilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konuya ilişkin seminer | NA |
| 2 | Çalışma gruplarının belirlenmesi, Genel Açıklama, Arazi Gezisi | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Arazi maketinin yapılması. |
| 3 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
| 4 | Atölye çalışması | Konuya ilişkin kaynakların taranması. Kentsel Ölçekte Ön Hazırlık, Konsept Oluşturma |
| 5 | Yer’e ilişkin seminer | NA |
| 6 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/500 ve 1/1000 |
| 7 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
| 10 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
| 11 | Yönetmeliklere ilişkin seminer | NA |
| 12 | 2. Ara Jüri Değerlendirmesi, konu tekrarı | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi).1/200 avan proje |
| 13 | Atölye çalışması | Atölyeye ön hazırlıklar (fikirlere ilişkin eskiz, çizim ve çeşitli sunumların geliştirilmesi). 1/50 sistem detayı tasarımı. |
| 14 | Sunum tekniklerine ilişkin seminer | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 16 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 8 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 31 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|