| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Temel Tasar | MIM1041 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Hande Düzgün Bekdaş |
| Dersi Veren(ler) | Aslı Sungur, Çiğdem Canbay Türkyılmaz, Selin Yıldız, Hande Düzgün Bekdaş, Feride Pınar Arabacıoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin aktarılması ve uygulamalar yoluyla öğrencilerin tasarım yeteneklerinin geliştirilmesi |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel Tasar öğelerinin tanıtımı: Nokta, çizgi, yön, düzlem, hacim, biçim, sekil, mekan, ölçü, oran, aralık, doku, renk, hareket, ışık, gölge. Görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkeler, Şekil-Zemin ilişkileri, Şekil-Zemin anlatımları. Temel Tasar ilkelerinin tanıtımı: Bakışım, egemenlik, ritim ve tekrar, uygunluk, zıtlık, koram, denge, birlik |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimari tasarımla ilgili temel öğe ve ilkelerin öğrenilmesi
- Mekân kavramı ve organizasyonu konusunda temel bilgilerin öğrenilmesi
- Tasarım becerisinin gelişmesi
- Mimaride soyutlama becerisinin geliştirilmesi
- Görsel algılama ve ifadenin geliştirilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Tasar öğe ve ilkelerini tanıtma | NA |
| 2 | TASAR ÖGELERİ: Nokta, Çizgi konularının anlatımı - U | NA |
| 3 | TASAR ÖGELERİ: Düzlem konusunun anlatımı - U | NA |
| 4 | TASAR ÖGELERİ: Renk-Doku, Işık-Gölge, Ölçü, Oran konularının anlatımı | ödev |
| 5 | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçimin dönüşümü konusunun anlatımı - U | NA |
| 6 | TASAR ÖGELERİ: Biçim ve biçim organizasyonu konusunun anlatımı - U | NA |
| 7 | TASAR İLKELERİ (Tekrar-Ritm, Uygunluk-Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) - U | ödev |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara Sınav | NA |
| 10 | SOYUTLAMA Nedir? Biçimin Soyutlanması | ödev |
| 11 | Katlanan Mimari / FOLDING ARCHITECTURE - U | NA |
| 12 | MEKÂN KAVRAMI- Mekân Yaratma Tanımlama - U | ödev |
| 13 | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekân İçinde Mekân - U | NA |
| 14 | MEKÂN ORGANIZASYONU- Mekânlar Arası İlişkiler - U / sunum | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 10 | 20 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 5 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 5 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 15 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 10 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 5 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|