| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Mesleğinin Tarihi | MIM3341 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) | 
| Ders Kategorisi | Genel Kültür Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Sağdıç | 
| Dersi Veren(ler) | Zafer Sağdıç | 
| Asistan(lar)ı | Ali Değirmenci, Gözde Demir, Melike Özhan | 
| Dersin Amacı | Bir profesyonel olarak mimarın ve mesleki pratiğinin değişiminin/gelişiminin tarihsel süreç içinde kavranması dersin amacıdır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Modern Bir Özne Olarak Mimarın Ve Pratiğinin Tarihi Ve Dönüşümü. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
  | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlık mesleğinin, başkalarının mekan gereksinimini biçimlendiren, diğer pratiklerden farklılaşmış, özelleşmiş bir pratik olarak tarihsel süreç içinde gelişiminin kavranması.
 - Mimari tasarım için kullanılan araç gereçlerin (çizim, modelleme, ölçüm, görselleştirme, vb.) tarihsellikleri hakkında bilgi sahibi olmak Günümüz pratiklerinde mimarlık mesleğinin sorgulanması.
 - Mimarlık pratiği ile politika, ekonomi moda gibi farklı toplumsal pratikler arasındaki etkileşimin tarihsel değişimini kavramak Modern bir özne olarak mimarın yerinin kavranması.
 - Meslek pratiğindeki güncel yenilik ve değişimleri tarihsel ve eleştirel olarak değerlendirebilme becerisi kazanmak.
 - Mimarlığın meslekleşme süreci üzerine yazılmış temel kaynaklardan haberdar olmak.
 
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar; Meslek, pratik, tarihsellik, gelenek, modernlik, bireysellik, öznellik, nesnellik. | NA | 
| 2 | Antikite ve Roma dönemlerinde mimar ve pratiği. | NA | 
| 3 | Doğu ve Batı’da Ortaçağ ve mimarlık pratiği. | NA | 
| 4 | Osmanlı Klasik Dönemi’nde mimarlık pratiği. | NA | 
| 5 | Rönesans; Modern mimarın ortaya çıkışı. | NA | 
| 6 | Aydınlanma dönemi ve Rasyonalizm; Mimarlık pratiği ve mimar kimliğinde radikal değişim. | NA | 
| 7 | 19. Yüzyıl Beaux-Arts ve Politeknikler; yaygın mimarlık eğitimi. | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 1850-1950 yılları arasında mimarlık pratiğinin kapitalist koşullara eklemlenmesi; Amerika örneği. | NA | 
| 10 | 20. Yüzyıl başı mimarlık pratiğinde dönüşüm: Wekbund ve Bauhaus. | NA | 
| 11 | 1960 Sonrası modern mimarlık pratiğinin eleştirisi. | NA | 
| 12 | Modern Türk mimarlık pratiğinin eleştirisi. | NA | 
| 13 | Mimarlık pratiğinin ve kimliğinin küreselleşmesi. | NA | 
| 14 | Öğrenci Sunumları | NA | 
| 15 | Mimar kimliği ve pratiğinin cinsiyeti: Kadın mimar olgusu. | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 10 | 10 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | 
| Ödev | 0 | 0 | 
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 12 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 4 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 2 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|