Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Standartlaşma ve Modüler Koordinasyon | MIM4211 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Serhat Başdoğan |
Dersi Veren(ler) | Serhat Başdoğan, Güven Şener, İlkim Markoç |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Yapı üretiminde geleneksel üretimden endüstriyel üretime geçişle birlikte standartlaşma ve modüler koordinasyonun artan önemini vurgulamak, oluşturduğu norm ve ölçü dillerini tartışarak öğrencilerde konu ile ilgili bilgi ve bakış açısı oluşturmaktır. |
---|---|
Dersin İçeriği | Standartlaşma ve modüler koordinasyon kavramları, yapı üretiminde geleneksel üretimden endüstriyel üretime geçiş, üretimin kitleşelleşmesi, geleneksel ve endüstriyel yapı üretiminde standartlaşma, standartlaşma prensipleri, standartlaşmada maliyet, kalite, işgücü faktörleri. Konut tiplerinin standartlaşması, tipoloji, modüler koordinasyon amaçları, modüler yapı bileşeni. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
- Modüler koordinasyon mimari tasarım ilişkilerini kavrama
- Örnekler üzerinden standartlaşmayı ve üretim tekniklerini yorumlama becerisi.
- Mimarlıkta ve yapım sürecinde modüler koordinasyon kavramları ile ilgili bilgi sahibi olmak
- Bina yapım süreci ve standartlaşma ilişkisini anlamak
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | NA |
2 | Standartlaşma, Modüler Koordinasyon ve Tipoloji kavramları | NA |
3 | Geleneksel ve Endüstrileşmiş Üretim Sistemleri | NA |
4 | Kitlesel Üretim ve Esnek Üretim Kavramları | NA |
5 | Açık Yapı Sistemlerinin Gelişim Süreci: Kitlesel Üretimden Açık Yapı Sistemlerine Geçiş Süreci | NA |
6 | Açık Yapı Sistemlerinin Gelişim Süreci: Açık Yapı Sistem Stratejileri | NA |
7 | Açık Yapı Sistemleri Örnekler: Hollanda ve Japonya | NA |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Açık Yapıların Üretim Sürecinde Rol Alan Aktörler ve Uygulamalar | NA |
10 | Açık Yapı Sistemleri Ekonomik Boyutu: Maliyet, işgücü ve kalite | NA |
11 | Seminerler: öğrenci sunumları | NA |
12 | Seminerler: öğrenci sunumları | NA |
13 | Seminerler: öğrenci sunumları | NA |
14 | Seminerler: öğrenci sunumları | NA |
15 | - | - |
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 13 | 0 |
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | ||
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 6 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | |||
Sunum / Seminer | 1 | 40 | |
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|