| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlıkta Bilgi Kuramı | MIM6103 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Doktora Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Bilgisayar Ortamında Mimarlık Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Meral Erdoğan |
| Dersi Veren(ler) | Meral Erdoğan, Togan Tong |
| Asistan(lar)ı | Özde Özdal, Hasan Tastan, Reyya Kalay, Cemile Gül Gürcan, Muhammet Ali Heyik |
| Dersin Amacı | Doğru bilgiye ulaşmak için gerekli olan kuramsal alt yapının verilmesidir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Felsefe alanında mimarlığa bakış, sorgulamalı doğru bilgi arayışı ve anlama çabasının işlenmesidir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mimarlıkta bilgi kuramları hakkında bilgi edinmek
- Mimarlıkta bilgi elde etme ve değerlendirme konusunda beceri edinme, diğer disiplinlerle arasındaki etkileşimi kavrayabilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme
- Mimari tasarımda bilişim alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme
- Mimari tasarımda bilişim alanında özümsenen bilgiyi, problem çözme, model geliştirme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme
- Bir tasarım problemini tanımlayabilmek, hipotezlerini kurup, sonucu ortaya koyabilmek için araştırma becerisinin kazandırılması
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Epistemoloji: Neyi, Nasıl ve Nereden Biliyoruz? | NA |
| 2 | Bilgi Felsefesi | NA |
| 3 | Bilgi ve veri farkı | NA |
| 4 | Bilgi alanları ve bilgi türleri | NA |
| 5 | Bilim felsefesi | NA |
| 6 | Doğru bilgi sorunu 1 | NA |
| 7 | Doğru bilgi sorunu 2 | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Araştırma | NA |
| 10 | Bilimsellik ve soyutlama 1 | NA |
| 11 | Bilimsellik ve soyutlama 2 | NA |
| 12 | Üretim bilgisinin gelişimi | NA |
| 13 | Bilimselliğin sınırlarını genişleten eleştirel yaklaşımlar 1 | NA |
| 14 | Bilimselliğin sınırlarını genişleten eleştirel yaklaşımlar 2 | NA |
| 15 | Araştırma | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 8 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 20 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|