| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Çevrede Etki Çözümlemesi | MIM6404 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Doktora Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Mimari Tasarım Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Çiğdem Polatoğlu |
| Dersi Veren(ler) | Çiğdem Polatoğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İleri tasarım çalışmalarına bir veri oluşturmak üzere çevrenin anlamsal düzeyde kavranması ve görsel etkiyi çözümlemek |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çevre: Çevre Kavramı, Görsel Çevre Olgusu, İnsan-Çevre ilişkileri, Çevre-Davranış araştırmaları / Çevrenin Algılanması: Algı, Algı Kuramlar, Algı, İmge, Biliş / Görsel Çevre Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri: Nesnel ilişkileri ölçmek, Öznel ilişkileri ölçmek, Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar / Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi /Araştırma planlama |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Görsel çevreyi çözümleme – analiz etme becerilerini geliştirmek
- Çevreyi anlamsal düzeyde okutmak
- Tasarımda değerlendirme sürecine bakışı genişletmek
- İstatistiksel veri analizi yöntemlerini kullanabilmek
- İnsan-çevre ilişkilerini yorumlamak.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanımı, İçeriğin İrdelenmesi Okuma Listesi | NA |
| 2 | Okumalar | NA |
| 3 | 1. Çevre: Çevre Kavramı, Görsel Çevre Olgusu, İnsan-Çevre ilişkileri, Çevre-Davranış araştırmaları 2. Çevrenin Algılanması: Algı, Algı Kuramlar, Algı, İmge, Biliş | NA |
| 4 | Rapor ve sunumu 1 | NA |
| 5 | Rapor ve sunumu 1 | NA |
| 6 | Rapor ve sunumu 1 | NA |
| 7 | 3. Görsel Çevre Değerlendirme Yöntem ve Teknikleri: Nesnel ilişkileri ölçmek, Öznel ilişkileri ölçmek, Tepkili yöntemler, Tepkisiz yöntemler, Kalem kağıt teknikleri, Görsel yanıtlar | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Değerlendirme Teknikleri | NA |
| 10 | 4. Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi | NA |
| 11 | 4. Ölçme(Değerlendirme) tekniklerinin örnek çalışmalar üzerinde irdelenmesi | NA |
| 12 | 5. Araştırma planlama (alan çalışması) | NA |
| 13 | Rapor ve sunumu 2 | NA |
| 14 | Rapor ve sunumu 2 | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 40 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 21 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 40 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|