| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimari Problemlerin Bilgisayar İle Analizi | MIM6702 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zehra Canan Girgin |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Mimari tasarımlarda karşılaşılan problemlerin değerlendirilme-sinde, matematiksel model oluşturularak bilgisayar ile çözümü |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Algoritma tanımı; İstatistik İşlemler; Nesneye Dayalı Programlama ve istatistik işlemler; Grafik İşlemler; 3 boyutlu modelleme; Mimaride karşılaşılan matematik problemler ve çözüm yolları; Mimaride karşılaşılan matematik problemlerin bulanık mantıkla çözümü |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Grafik anlatım becerisi edinmek; uygun sunumlar yapmak için el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
- Biçimsel kompozisyon sistemleri hakkında bilgi edinmek: İki ve üç boyutlu tasarım, mimari kompozisyon ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlama
- Taşıyıcı sistemler hakkında bilgi edinmek: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlama
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Algoritma tanımı | NA |
| 2 | Algoritma geliştirme pratikleri | NA |
| 3 | İstatistik problemlerin excel ile çözümü | NA |
| 4 | İstatistik problemlerin excel ile çözümü | NA |
| 5 | Hesaplamalı geometri | NA |
| 6 | Hesaplamalı geometri | Literatür araştırması |
| 7 | Ara sınav | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 3 boyutlu obje modellemeye giriş | Literatür araştırması |
| 10 | 3 boyutlu obje modellemeye giriş | Literatür araştırması |
| 11 | Obje temelli programlama | NA |
| 12 | Obje temelli programlama | NA |
| 13 | Bulanık mantık | Literatür araştırması |
| 14 | Bulanık mantık | Literatür araştırması |
| 15 | Bulanık mantık | Literatür araştırması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Uygulama | 6 | 20 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | 6 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | 0 | 0 | |
| Uygulama | 6 | 3 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 6 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|