| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Turizm Binaları 1 | MIM5211 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Bina Araştırma ve Planlama Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Funda Kerestecioğlu Öztürk |
| Dersi Veren(ler) | Funda Kerestecioğlu Öztürk |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı turizm binalarında planlama ve tasarımda uzmanlaşmak isteyen mimarlara; küresel eğilimler doğrultusunda ülkemizdeki turizm amaçlı yapılaşmaları - kaynak kullanımı - sürdürülebilirlik perspektifi içinde yeniden ele alarak konuyla ilgili bilgilerini ve vizyonlarını geliştirmeye yönelik tartışma, araştırma ve geliştirme amaçlı dinamik anlayışta bir platform sunmaktır |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İstatiksel veriler ve turizm endüstrisi / Turizm Endüstrisinin Paydaşları ve Mimarlık / Disiplinler arası yaklaşım / Sürdürülebilir Turizm planlama süreci ve politikalar /Destinasyon-varış noktası - Değerlendirmesi/ İlgili yasa ve yönetmelikler / Gelişim ve tarihsel süreçteki değişim / turizm bina türlerinin tasarımı ve planlanması / turizm ve rekreasyon / Yatırım, işletme, pazarlama ve mimarinin işbirliği süreçleri / Turizm türleri ve yer seçim ölçütleri / kaynak kullanımı ve turizmde yeni eğilimler |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Turizm binaları ve yerleşmelerinin tasarımında ve planlanmasında disiplinler arası yaklaşımı anlamak ve çevresel açıdan yer seçim kriterleri hakkında bilgi sahibi olmak.
- Turizm sektöründeki yeni eğilimler ile oluşan mekan tasarımı ve kaynak kullanımı arasındaki ilişkisi konusunda bilgi sahibi olmak.
- Sürdürülebilir turizm gelişmesi perspektifinden varış noktası ve bina ilişkisi konusunda görüş geliştirmek
- Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşma becerisi
- Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygulama becerisi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı. Ders hakkında bilgi verilmesi, Konu ve kaynakça aktarılması. Dersin yürütülme biçiminin öğrencilerle tartışılması | NA |
| 2 | Türkiye’de turizmin tarihsel süreci. Öğrenci sunuşları: Ev ödevi: Turizm istatistikleri (Türkiye –İstanbul,Antalya, Akdeniz Havzası, Dünya. ) | seçilmiş okumalar |
| 3 | Turizm Tarihi | seçilmiş okumalar |
| 4 | Turist tanımı(WTO) ve ihtiyaçları nelerdir? Turist tanımında değişen nedir? | seçilmiş okumalar |
| 5 | Turizm mimarlığı ve boş vakit uygarlığı | seçilmiş okumalar |
| 6 | Varış Noktası, turizm yerleşmesi,, turizm binaları ve arsa kullanım planlaması süreci ilişkisi. Yerleşme hayat döngüsü ve Buttler Grafiği. | seçilmiş okumalar |
| 7 | Yeni turizm trendleri, turizm yapıları, varış noktası ve kaynak kullanımı ilişkisi.Varış noktası örnekleri. | seçilmiş okumalar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Alan çalışması: İstanbul’da konaklama binasını ziyaret ve tespit çalışmaları | NA |
| 10 | Konaklama yapıları tasarım kriterleri ve disiplinler arası çalışma.Konaklama binaları yapı standartları ve yer seçim kriterleri. | NA |
| 11 | Turizm ile ilgili yasa, yönetmelik ve konaklama yapıları sınıflandırma sistemleri analizi. | seçilmiş okumalar |
| 12 | Leed, Bream gibi bina sertifikaları ve turizm binaları ,yeşil yıldız | seçilmiş okumalar |
| 13 | Konaklama Yapıları Sınıflandırma Sistemleri ve Çevresel Kalite İlişkisi Öğrenci Sunuşları | NA |
| 14 | Ders sergi panolarının hazırlanması ve sergi bukletinin hazırlanması Ders değerlendirilmesi | seçilmiş okumalar |
| 15 | Doğal, yapılı ve sosyal çevrede turizmin olumsuz etkileri. | seçilmiş okumalar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 1 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | 2 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 9 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 24 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 24 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 0 | ||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 36 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|