| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bozulma Nedenleri | MIM6602 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Can Binan | 
| Dersi Veren(ler) | Can Binan, Banu Çelebioğlu | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Restorasyon gerektiren sorunların teşhisi ve onarımdan sonra koruma yönteminin belirlenmesini sağlamak. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Yapıların tahribatına neden olan jeofizik etkiler, iklimsel etkiler, suyun etkisi, kimyasal ve biyolojik etkiler / Yapının tasarım ve uygulamasından kaynaklanan sorunlar, yanlış onarımlar, kullanım sorunları, kentsel planlama hataları, bilinçsiz imar uygulamalarının etkileri, yangın, savaş ve vandalizm, trafik ve titreşim etkileri / Bozulma ve nedenlerinin teşhisi / fotoğraf ve çizimle tanıtılması ve belgelenmesi. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Ulusal ve uluslararası boyuttaki temel yaklaşım ve kararları öğrenmek
- Tarihi yapılarda bozulma nedenlerini, restorasyon ve koruma teknikleri ile prensiplerini öğrenmek
- Restorasyon gerektiren sorunların teşhisini ve onarımdan sonra koruma yöntemini belirlemeyi öğrenmek
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, dersin amacı, yöntem, kaynaklar ,ders programı | NA | 
| 2 | Bozulma nedenleri, mimari koruma kavramı içinde “bozulma” tanımı ve boyutları, basit sınıflamalar | NA | 
| 3 | Özgünlük bağlamında bozulma kavramı ve bozulma biçim ve nedenlerine ilişkin çalışmalar ve koruma karar ve uygulamaları içindeki yeri | NA | 
| 4 | Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( kentsel, arkeolojik, yapısal vb..) | NA | 
| 5 | Farklı kültürel miras alanlarında bozulma ( yapısal , malzeme) | NA | 
| 6 | Ara sınav | NA | 
| 7 | Yapım sistemi ve malzemelere göre bozulma nedenleri, taşıyıcı sistem bozulmaları, izleri < > nedenleri, yığma - betonarme – iskelet | NA | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örnekler | NA | 
| 10 | Malzemelere göre bozulma biçimleri ve nedenleri, (taş, tuğla, vb) sınıflandırma ve örnekler | NA | 
| 11 | Ahşap, Türkiye’de geleneksel ahşap,ve kargir yapılarda ahşap bozulma nedenleri ve örnekleri (biçim-neden) | NA | 
| 12 | Betonarme ve diğer yapılarda bozulma I, biçim ve nedenleri, betonarme iskelet-kerpiç-metal | NA | 
| 13 | Betonarme ve diğer yapılarda bozulma II | NA | 
| 14 | Malzemede bozulma biçim ve nedenleri (bozulma haritası çizimi) | NA | 
| 15 | Bozulma nedenleri ifade teknikleri, lejand < > renk / çizim < > yazı, rapor | NA | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 3 | 10 | 
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 | 
| Ödev | 3 | 10 | 
| Sunum/Jüri | 3 | 10 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 3 | 15 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 6 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        