| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Restorasyonda Araştırma | MIM5609 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Faruk Tuncer |
| Dersi Veren(ler) | Faruk Tuncer, Aynur Çiftçi |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Uluslar arası yazım ve kaynak kullanım yöntemlerinin ve bilimsel araştırma-yazma yöntemlerinin öğretilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Araştırmanın gereği, önemi, konu seçimi ve sınırları / Araştırma aşamaları: İzleme ve bilgi toplama (gözlem, rölöve, fotoğraf, anket, sayısal analiz, testler, laboratuar analizleri; yazılı kaynaklardan, kılavuz ve kaynak kişilerden yararlanma), sınıflandırma, karşılaştırma, katalog, hipotez üretme ve test, sonuçlandırma, genelleme / Yazılı kaynakların tanıtımı, kaynağı yazma, bilgi fişlerine not alma / Yazı planı / Kaynak notları, açıklama notları, kısaltılmış kaynak notu verme kuralları / Katalog, rapor ve makale hazırlama. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Kaynakları bulma ve öz bilgiyi ayıklama
- Kaynak gösterme
- Analiz ve Sentez yapabilme
- Bilgilerin akademik dilde sunum yeteneği
- Bilimsel makale yazma yeteneği
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konu seçimi, Araştırma safhaları, İzleme Toplama, Nedenleri bulma, sonuca varma, yazılı kaynaklar, yazılı kaynaklardan yararlanma | NA |
| 2 | Kaynaklar nasıl bulunur, kitaplıklar, kitaplık katalogları, katalog sistemleri | NA |
| 3 | Türkiye’de yayınlar, bibliyografyalar, temel kitaplar | NA |
| 4 | Harita ve atlaslar, eski yazılı kaynaklar | NA |
| 5 | Kaynakları yazma, bibliyografya fişleri, kitap için bibliyografya fişleri, süreli yayın için bilgi fişleri, | NA |
| 6 | Not alma kuralları | NA |
| 7 | Kaynak yazımı | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yazma yöntemleri, araştırma başlığı, toplanan bilgilerin düzenlenmesi, | NA |
| 10 | Bölümlendirme | NA |
| 11 | Kaynak notları, kaynak notları kullanım amaçları | NA |
| 12 | Kaynak notu yazımı, kısaltılmış kaynak notları, yazım biçimleri, kullanılan yöntemler | NA |
| 13 | Tablolar ve resimler | NA |
| 14 | Raporun yazılması, bölümlerin numaralandırılması | NA |
| 15 | Yazımda bilgisayar kullanımı, sayfa düzeni, dip not yazımı, yayın için çizim, yayında kullanılacak görseller ve tablolar | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 0 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 5 | 10 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 6 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 9 | 4 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 8 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 3 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|