| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Koruma ve Restorasyon Teknolojisi 1 | MIM5606 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Mimarlık ABD Rölöve-Restorasyon Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Can Binan |
| Dersi Veren(ler) | Can Binan, Banu Çelebioğlu |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencinin mimari mirasın korunmasında geleneksel ve çağdaş malzeme ile koruma yöntemlerini öğrenmesi, ulusal ve uluslararası yönetmelikleri tanıyarak konuya bilimsel bir yaklaşım geliştirmesidir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Terminoloji, kaynaklar; Mimari koruma ve restorasyon, karar ve uygulama süreci; Koruma ve restorasyon sürecinde yapısal okuma; Acil koruma önlemleri; Su ve nem sorunları, çözümleri; Taş malzeme bozulma, koruma teknikleri; Restorasyonda zemin suyu ve rutubet; Taşıma uygulamaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Geleneksel ve çağdaş, koruma ve restorasyon teknolojileri hakkında bilgi edinme
- Disiplinlerarası koruma ve restorasyon yaklaşımlarını öğrenme
- Ulusal ve uluslararası boyuttaki temel koruma yaklaşımlarının uygulama alanına yönelik kararlarını oluşturma sürecini öğrenebilme
- Afet/acil durumlarda geleneksel yapıları koruma teknolojilerinin üretilebilmesi
- Taşınır ve taşınmaz kültür varlıkları için farklı koruma yaklaşımları ve tekniklerinin üretilebilmesi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin yürütülmesi ile ilgili ana terminoloji | NA |
| 2 | Mimari koruma ve restorasyon karar ve uygulama süreci | NA |
| 3 | Koruma ve restorasyon sürecinde yapısal okuma | NA |
| 4 | Acil koruma önlemleri | NA |
| 5 | Su ve nem sorunları / çözümleri | NA |
| 6 | Şantiye gezisi | NA |
| 7 | Taş malzeme ve analizi / bozulma türleri | NA |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Taşıma | NA |
| 11 | Restorasyonda zemin suyu ve rutubet | NA |
| 12 | Şantiye gezisi | NA |
| 13 | Restorasyon uygulaması örneği | NA |
| 14 | Restorasyon uygulaması örneği | NA |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | NA |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | 3 | 10 |
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 |
| Ödev | 3 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | 3 | 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | 10 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 3 | 15 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 6 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 3 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|