| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlıkta Ölçek ve Temsil Biçimleri | MIM3540 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Mimarlık Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Mimarlık Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zafer Akdemir |
| Dersi Veren(ler) | Zafer Akdemir |
| Asistan(lar)ı | Seda Serbest Yenidünya |
| Dersin Amacı | Mimari Tasarım stüdyolarını besleyecek, farklı ölçek aşamalarına ilişkin anlatım dillerini o ölçekleri en anlaşılır ifade edecek şekilde sunmayı amaçlamaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çizgi, kentsel ölçek, yapı ölçeği, grafik anlatım, renk, topoğrafya, maket ve pafta düzenine dönük girdilerin, dönem projelerini sunum açısından destekleyecek şekilde değerlendirilmesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Farklı ölçek aşamalarına ilişkin gerekliliklerin bilinmesi
- Çizgi dilinin anlatımdaki rolünün anlaşılması
- Grafik anlatım dilinin mimari projelere yansıtılma becerisi
- Tasarım dilini şemalaştırılıp sunum diline getirme becerisi
- 3 boyutlu anlatım araçlarını değerlendirme becerisi
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çizginin anlamı | |
| 2 | Çizginin grafik dile dönüşümü | |
| 3 | Kentsel ölçek | |
| 4 | Doku analizi | |
| 5 | Yapı ölçeği | |
| 6 | Seçilen yarışma örnekleri üzerinden değerlendirme | |
| 7 | Seçilen yarışma örnekleri üzerinden değerlendirme | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Topografya ve maket | |
| 10 | Peyzaj dilinin sunumdaki yeri ve ifade biçimleri | |
| 11 | Yapı ölçeğinde plan, kesit, görünüşlere ilişkin ifade biçimleri | |
| 12 | Pafta düzeni | |
| 13 | Öğrenci sunumları | |
| 14 | Öğrenci sunumları | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|