| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun Teorisi ve Stratejileri | END3860 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Endüstri Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Matematik Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Endüstri Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Selçuk Alp |
| Dersi Veren(ler) | Selçuk Alp |
| Asistan(lar)ı | Ebru Geçici |
| Dersin Amacı | Dersin amacı oyun teorisini anlamak ve gerçek olaylar üzerinde uygulamaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Karar Vermenin Gerekliliği/Karar Ağaçları, Temel Prensipleri Ve Uygulamaları / Yararlılık Kavramı, Önemi Ve Örnekleri / Oyun Teorisi, Örnekler / İki Kişi Sıfır Toplamlı Oyunların Optimal Çözümü / Karışık Stratejiler / (2 X N) Ve (M X 2) Tipindeki Oyunların Grafik Çözümü / (Mxn) Tipi Oyunların LP İle Çözümü |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler oyun teorisi ve stratejiler hakkındaki bilgilerini kullanırlar.
- Öğrenciler modelleme hakkındaki bilgilerini kullanırlar.
- Öğrenciler iki kişili oyun modellerinin çözüm yaklaşımları hakkındaki bilgilerini kullanırlar.
- Öğrenciler n kişili oyun modellerinin çözüm yaklaşımları hakkındaki bilgilerini kullanırlar.
- Öğrenciler iş birlikçi oyunlar hakkında bilgilerini kullanılar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karar analizine genel giriş | Ders Notları Bölüm 1 |
| 2 | Oyun Teorisi (Oyuncu, strateji, iki oyunculu sıfır toplamlı kavramları) | Ders Notları Bölüm 2 |
| 3 | Oyun Teorisi (Oyuncu, strateji, iki oyunculu sıfır toplamlı kavramları) | Ders Notları Bölüm 2 |
| 4 | İki oyunculu sıfır toplamlı oyunların optimum çözümü | Ders Notları Bölüm 2 |
| 5 | İki oyunculu sıfır toplamlı oyunların optimum çözümü | Ders Notları Bölüm 2 |
| 6 | Karma stratejili oyunların çözümü | Ders Notları Bölüm 3 |
| 7 | Karma stratejili oyunların çözümü | Ders Notları Bölüm 3 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Oyunların grafik ile çözümü | Ders Notları Bölüm 4 |
| 10 | Oyunların grafik ile çözümü | Ders Notları Bölüm 4 |
| 11 | Oyunların doğrusal programlama ile çözümü | Ders Notları Bölüm 5 |
| 12 | Oyunların doğrusal programlama ile çözümü | Ders Notları Bölüm 5 |
| 13 | Oyunların doğrusal programlama ile çözümü | Ders Notları Bölüm 5 |
| 14 | Oyunların doğrusal programlama ile çözümü | Ders Notları Bölüm 5 |
| 15 | Örnek uygulamalar | Ders Notları Bölüm 6 |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|