| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Görüntü İşleme Algoritmalarının Programlanması | HRT3242 | 2 | 3 | 1 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | HRT1172 |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Harita Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Harita Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Dersi Veren(ler) | ANİME MELİS UZAR DİNLEMEK |
| Asistan(lar)ı | ONUR CAN BAYRAK, ATAKAN BİLGİLİ, TÜMAY ARDA |
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin görüntü işleme içerikli problemlerin çözümünde sistematik düşünme yaklaşımını algılamalarını, veri-işlem-çıktı sürecini kurgulayabilmelerini sağlamayı, programlama dilleri ile problemleri çözebilmeleri için gerekli temel bilgileri verebilmeyi amaçlamaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Programlama İle Problem Çözümü; Sayısal Görüntü İşleme Problemleri Ve Algoritma Geliştirme Yaklaşımları; Programlama Dilinin Temel Özellikleri; Çeşitli Problemlerin Kodlanması.Bu kapsamda PYTHON ve Makine Öğrenmesini Harita Mühendisliği ile iliskilendirir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel görüntü işleme operatörleri için en uygun Makine Öğrenmesi ve PYTHON fonksiyonunu tanımlar. (P.Ç.4.2)
- Hangi görüntü işleme fonksiyonun hangi problemde kullanılabileceğini saptar.(P.Ç.4.2)
- PYTHON kütüphaneleri ile temel görüntü işleme probleminin çözümünde uygular.(P.Ç.4.2)
- Görüntü işleme problemlerinin çözümü için gereksinim duyulan Makine Öğrenmesi ve PYTHON karşılaştırır ve sunum yapar.(P.Ç.7.1)
- Görüntü işleme problemlerinin çözümü için Makine Öğrenmesi ve PYTHON ile çözüm önerir ve rapor yazar. (P.Ç.7.3)
- Görüntü işleme kütüphanesinin görüntü işleme problemlerinin çözümü için uygulanabilirliğini değerlendirir.(P.Ç.4.2)
- Makine Öğrenmesi ve PYTHON kullanılarak geliştirilen algoritmaları açıklar.(P.Ç.4.2)
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sayısal Görüntü İşleme :Tanım ve İçerik Bilgilendirme | N/A |
| 2 | Algoritma Geliştirme Yaklaşımları PYTHON ve Yapay ZEKA | N/A |
| 3 | PYTHON: Programlama Tanım ve Kullanım Bilgilendirme | N/A |
| 4 | Sayısal Görüntü İşleme PYTHON Kütüphanesi İlişkilendirme | N/A |
| 5 | PYTHON VE MAKİNE ÖĞRENMESİ: Programlama Dilinin Temel Özellikleri | N/A |
| 6 | Sayısal Görüntü İşleme Problemlerinin Kodlanması | N/A |
| 7 | Sayısal Görüntü İşleme MAKİNE ÖĞRENMESİ UYGULAMALARI | N/A |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sayisal Görüntü Işleme Problemlerinin Kodlanması:Obje yakalama | N/A |
| 10 | Sayısal Görüntü İşleme Problemlerinin Kodlanması:Segmentasyon | N/A |
| 11 | Sayısal Görüntü İşleme Problemlerinin Kodlanması:Sınıflandırma | N/A |
| 12 | Sayısal Görüntü İşleme Problemlerinin Kodlanması: obje çıkarımı | N/A |
| 13 | Öğrenci Sunumları | N/A |
| 14 | Öğrenci sunumları | N/A |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | N/A |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 1 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 12 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|