| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Nesneye Dayalı Tasarım ve Modelleme | BLM5111 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği ABD Bilgisayar Mühendisliği Doktora Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Yunus Emre Selçuk |
| Dersi Veren(ler) | Yunus Emre Selçuk |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Nesne yönelimli yaklaşım kullanılarak yapılan modelleme, tasarım ve gerçekleme çalışmalarının üzerinde ortak kanıya varılmış ilkelere göre doğru ve iyi yapılması yeteneğinin kazandırılması |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Dörtlü çetenin tasarım kalıpları, kod kusurları (code smells), refactoring |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler nesneye yönelik programlardaki kusurları belirleme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler gerçek dünya problemleri üzerinde nesneye yönelik analiz ve tasarım görevlerini yerine getirebilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler nesneye yönelik analiz ve tasarım sırasında dörtlü çetenin temel tasarım kalıplarını kullanabilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler nesneye yönelik programları refactor edebilme yeteneği kazanır.
- Öğrenciler gerçek dünya problemleri üzerinde nesneye yönelik tasarım görevlerini yerine getirebilme yeteneği kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tasarım kalıplarına giriş, MVC kalıbı | |
| 2 | Sınıf belirtmeden nesne oluşturabilmeye yönelik kalıplar | |
| 3 | Nesne gerçeklemesine diğer nesnelerin bağımlılığını azaltmaya yönelik kalıplar | |
| 4 | Algoritmik bağımlılığı azaltmaya yönelik kalıplar | |
| 5 | Gevşek ilişkilendirmeye yönelik kalıplar | |
| 6 | Nesne birleştirmeye yönelik kalıplar | |
| 7 | Sınıfları rahat değiştirmeye yönelik kalıplar | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 1. ara sınav | |
| 10 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
| 11 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
| 12 | Seçme kod kusurları ve bunların giderilmesine yönelik yeniden düzenleme eylemleri | |
| 13 | Ara Sınav 2 | |
| 14 | Bütünsel bir kod örneği üzerinde yeniden düzenleme eylemlerinin yürütülmesi | |
| 15 | Proje ödevlerinin sunum eşliğinde sınıfta tartışılması | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 0 | 0 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 0 | 0 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 45 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Güncel bir nesneye yönelimli programlama dilinin temel kavramlarının bilinmesi ve UML sınıf şemalarına aşinalık gerekmektedir. |
|---|