Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
---|---|---|---|---|---|---|
Oyun Geliştirmeye Giriş | BLM3130 | 3 | 8 | 3 | 0 | 0 |
Önkoşullar | Yok |
---|
Yarıyıl | Güz, Bahar |
---|
Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
---|---|
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (2023 versiyon) (%30 İngilizce) |
Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
Dersi Sunan Akademik Birim | Bilgisayar Mühendisliği Bölümü |
---|---|
Dersin Koordinatörü | Oğuz Altun |
Dersi Veren(ler) | Oğuz Altun |
Asistan(lar)ı |
Dersin Amacı | Öğrenci oyun geliştirme ile ilgili konular hakkında genel giriş düzeyinde bilgi edinmeli ve en azından bir oyun geliştirmelidir. |
---|---|
Dersin İçeriği | Oyun geliştirmede kullanılan teknikler, oyun motorları, oyun tasarımı, oynanış testleri. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler oyun motorlarının çalışma şeklini anlar
- Öğrenciler temel oyun tasarımı konularını öğrenir.
- Öğrenciler oyun fikirlerinin prototiplerini geliştirebilir.
- Öğrencler temel oyun yapay zekası algoritmalarını bilir.
- Öğrenciler 3 boyutlu oyun modellerinin geliştirilme aşamalarını bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | |
PÇ-1 | - | - | - | - | - |
PÇ-2 | - | - | - | - | - |
PÇ-3 | - | - | - | - | - |
PÇ-4 | - | - | - | - | - |
PÇ-5 | - | - | - | - | - |
PÇ-6 | - | - | - | - | - |
PÇ-7 | - | - | - | - | - |
PÇ-8 | - | - | - | - | - |
PÇ-9 | - | - | - | - | - |
PÇ-10 | - | - | - | - | - |
PÇ-11 | - | - | - | - | - |
PÇ-12 | - | - | - | - | - |
PÇ-13 | - | - | - | - | - |
PÇ-14 | - | - | - | - | - |
PÇ-15 | - | - | - | - | - |
PÇ-16 | - | - | - | - | - |
PÇ-17 | - | - | - | - | - |
PÇ-18 | - | - | - | - | - |
PÇ-19 | - | - | - | - | - |
PÇ-20 | - | - | - | - | - |
PÇ-21 | - | - | - | - | - |
PÇ-22 | - | - | - | - | - |
PÇ-23 | - | - | - | - | - |
PÇ-24 | - | - | - | - | - |
PÇ-25 | - | - | - | - | - |
PÇ-26 | - | - | - | - | - |
PÇ-27 | - | - | - | - | - |
PÇ-28 | - | - | - | - | - |
PÇ-29 | - | - | - | - | - |
PÇ-30 | - | - | - | - | - |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanıtım | |
2 | Oyun Tasarımı Temelleri | |
3 | Oyun Geliştirme Dokümanları ve Örnekleri | |
4 | Oyun Motoru Temelleri | Gibson Bölüm 15, 16, 18, 24 |
5 | Versiyon Controlü, Oyun Örneği I | |
6 | Karakter ve Seviye Tasarımı | |
7 | Oyun Testi | Schell Bölüm 27 |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Oyun Testi | Schell Bölüm 27 |
10 | Oyun YZ Temelleri | |
11 | Yol Bulma | Madhav Bölüm 9 |
12 | Arama Ağaçları | |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Proje Sunumları | |
15 | ||
16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Derse Özgü Staj | ||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
Ödev | 2 | 10 |
Sunum/Jüri | ||
Projeler | 1 | 35 |
Seminer/Workshop | ||
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 40 |
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
TOPLAM | 100 |
AKTS İşyükü Tablosu
Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
Derse Özgü Staj | |||
Ödev | 2 | 22 | |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Projeler | 1 | 40 | |
Sunum / Seminer | |||
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 52 | |
Toplam İşyükü : | |||
Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
AKTS Kredisi : |
Diğer Notlar | Yok |
---|