Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Oyun Geliştirmeye GirişBLM313038300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (2023 versiyon) (%30 İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar Mühendisliği Bölümü
Dersin KoordinatörüOğuz Altun
Dersi Veren(ler)Oğuz Altun
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrenci oyun geliştirme ile ilgili konular hakkında genel giriş düzeyinde bilgi edinmeli ve en azından bir oyun geliştirmelidir.
Dersin İçeriğiOyun geliştirmede kullanılan teknikler, oyun motorları, oyun tasarımı, oynanış testleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Introduction to Game Design, Prototyping, and Development: From Concept to Playable Game with Unity and C#, Jeremi Gibson
  • Game Programming Algorithms and Techniques A Platform-Agnostic Approach, Sanjay Madhav
  • The Art of Game Design: A Book of Lenses, İkinci Baskı, Jesse Schell
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler oyun motorlarının çalışma şeklini anlar
  2. Öğrenciler temel oyun tasarımı konularını öğrenir.
  3. Öğrenciler oyun fikirlerinin prototiplerini geliştirebilir.
  4. Öğrencler temel oyun yapay zekası algoritmalarını bilir.
  5. Öğrenciler 3 boyutlu oyun modellerinin geliştirilme aşamalarını bilir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----
PÇ-17-----
PÇ-18-----
PÇ-19-----
PÇ-20-----
PÇ-21-----
PÇ-22-----
PÇ-23-----
PÇ-24-----
PÇ-25-----
PÇ-26-----
PÇ-27-----
PÇ-28-----
PÇ-29-----
PÇ-30-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanıtım
2Oyun Tasarımı Temelleri
3Oyun Geliştirme Dokümanları ve Örnekleri
4Oyun Motoru TemelleriGibson Bölüm 15, 16, 18, 24
5Versiyon Controlü, Oyun Örneği I
6Karakter ve Seviye Tasarımı
7Oyun TestiSchell Bölüm 27
8Ara Sınav 1
9Oyun TestiSchell Bölüm 27
10Oyun YZ Temelleri
11Yol BulmaMadhav Bölüm 9
12Arama Ağaçları
13Proje Sunumları
14Proje Sunumları
15
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev210
Sunum/Jüri
Projeler135
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj
Ödev222
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler140
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)152
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok