| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İnşaat Yönetimi | INS3821 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İnşaat Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnşaat Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Zeynep Işık |
| Dersi Veren(ler) | Zeynep Işık, Şenay Atabay, Aslı Pelin Gürgün, Hande ALADAĞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | İnşaat mühendisliği eğitiminin, çağdaş yönetim bilgileri ile güçlendirilmesi ve yönetici mühendis yetiştirilmesi esas amaçtır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | İnşaat Sektörü ve Temel Kavramlar; Proje yönetimi, Proje planlama ve çizelge hazırlama; Kritik yol yöntemi; Risk yönetimi; Değer mühendisliği; Kalite yönetimi; Mühendislik ekonomisi; Başabaş analizi; Proje yatırımı; İş sağlığı ve güvenliği; Proje teslim sistemleri; Sözleşme yönetimi; Şantiye yönetimi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, günübirlik kararlarla dar bir teknik perspektiften hadiseleri yönetmeleri yerine; anlama yapan, kontrol eden, finansal ve yönetsel konulara hakim olan, yönetsel, esnek ve verimli çalışan, gerekli yönetsel organizasyonları yapabilecek bilgileri edinir.
- Öğrenciler, klasik inşaat mühendisliği eğitimi içinde çağdaş bir anlayışla işletmecilik bilgileri edinir.
- Öğrenciler, inşaat projelerinin başarıyla yönetilmesini sağlayacak güncel yönetim bilgilerini öğrenir.
- Öğrenciler, projelerin zamanında ve taahhüt edilen maliyette bitirmek
- Öğrenciler, yatırımların fizibilitesinin yapılabilmesi için gerekli bilgileri öğrenir.
- Öğrenciler, proje yönetim ilkelerini kullanarak inşaat projelerinin zaman, maliyet, kalite, insan kaynakları, iletişim, iş güvenliği ve risk yönetimi konularına hakim olacak şekilde çağdaş yönetim bilgilerini öğrenir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnşaat Sektörü ve Temel Kavramlar | 1. Bölüm |
| 2 | Proje Yönetimi | 2. Bölüm |
| 3 | Proje Planlama | 3. Bölüm |
| 4 | Proje Planlama | 3. Bölüm |
| 5 | Risk Yönetimi | 4. Bölüm |
| 6 | Kalite Yönetimi ve Değer Mühendisliği | 4. ve 5. Bölüm |
| 7 | Sözleşme Yönetimi ve Proje Teslim Sistemi | 6. ve 7. Bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yarıyıl içi (Vize) Sınavı | Ders Notları Bölüm 6 |
| 10 | Mühendislik Ekonomisi | 9. Bölüm |
| 11 | Mühendislik Ekonomisi | 9. ve 10. Bölüm |
| 12 | Uygulama | 11. Bölüm |
| 13 | Yatırım Yönetimi | 11. ve 12. Bölüm |
| 14 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetimi ve Etik | 13. Bölüm |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Ders Notları |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 3 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 7 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|