| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | ITB3260 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kerem KARAOSMANOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | Kerem KARAOSMANOĞLU, Setenay Nil DOĞAN |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Kültürel çalışmalarda temel yaklaşımlar ve kuramları öğrenmenin yanısıra kuramsal tartışmalar ışığında Türkiye’de kültür ve kimlik meselesini daha iyi anlamaya çalışmak dersin temel amacıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bu ders kültürel çalışmaların temel kavramları ve kuramları ışığında kimlik olgusunun kapsamlı bir analizini içerir. Kültür ve kimlik kavramları milli kimlik, kimlik ve farklılık, küreselleşme, doğu-batı ikilemi gibi bağlamlarda kuramsal bir yaklaşımla ele alınır. Bununla birlikte derste dünya, Avrupa ve Türkiye özelindeki daha somut kimlik tartışmaları ve gündemleri yukarıda belirtilen kuramsal çerçeve içinde incelenecektir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler kültürel çalışmalar literatürünü tanır
- Öğrenciler kültür kuramlarını kimlik meselesini daha iyi anlayabilmek için somut tarihsel ve günümüz pratikleri eşliğinde değerlendirebilmeyi öğrenir
- Öğrenciler doğru kaynakça ve atıf kurallarını kullanma bilgisini öğrenir
- Öğrenciler kimlik sorunsalına yaklaşım yöntemlerini tanır
- Öğrenciler kültürel çalışmalar terminolojisini öğrenir
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 2 | Kültürel çalışmalar ve kültürel teori: Tanımlar ve Metodoloji | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 3 | Teorik Yaklaşımlar: Kültürelcilik, Yapısalcılık ve Eleştirel Teori | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 4 | Teorik Yaklaşımlar: Postmodernizm, Kimlik ve Birey | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 5 | Milliyetçilik ve Milli Kültür | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 6 | Kimlik ve Farklılık: Çokkültürcülük ve ‘Öteki’ | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 7 | Küreselleşme, Kültür ve Kimlik | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Avrupa nedir? Avrupa, Kültür ve Kimlik | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 10 | Avrupa nedir? Avrupa, Kültür ve Kimlik | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 11 | Türkiye’de Kültür ve Kimlik Sorunsalı: Yakın Tarihten Günümüze | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 12 | Azınlıklar ve Azınlık Kimliği | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 13 | Kültür, Kimlik, Ulus ve Ötesi | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 14 | Mülakatların değerlendirilmesi | Mülakat projeleri |
| 15 | Mülakatların değerlendirilmesi | Mülakat projeleri |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 25 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | 1 | 10 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 7 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|