| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çağdaş Toplum ve İletişim | ITB3210 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Güz | 
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | İnsan ve Toplum Bilimleri Bölümü | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kerem KARAOSMANOĞLU | 
| Dersi Veren(ler) | Kerem KARAOSMANOĞLU | 
| Asistan(lar)ı | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere toplumsal yaşamın ve kültürel oluşumların en önemli koşulu olan iletişimle ilgili temel bilgileri vermek ve çağdaş toplumda iletişim olgusunu tüm yönleriyle tartışmaktır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Çağdaş toplumda iletişimin karşılaştırmalı yeri, iletişim sürecinin temel öğeleri, işleyişi, yazılı, sözlü, sözsüz iletişimin özellikleri, kitle iletişimi ve iletişimin ilkeleri | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler iletişimin insanlık tarihindeki yerini anlar
- Öğrenciler çağdaş toplumun oluşumunda iletişimin rolünü değerlendirir
- Öğrenciler medya teknolojilerinin anlam üretimindeki rolünü öğrenir
- Öğrenciler medya teknolojilerinin etkilerini değerlendirerek eleştirel düşünceyi geliştirir
- Öğrenciler akademik dili öğrenerek bu konuda alışkanlıklar kazanır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 2 | İletişim ve toplumsal bağlam | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 3 | Medya ve modern toplumların ortaya çıkışı | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 4 | Görünülürlüğün dönüşümü | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 5 | Bilgi toplumu | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 6 | İletişimin küreselleşmesi | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 7 | İletişim kuramları | İlgili ders kitabı | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İletişim, anlam ve işaretler | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 10 | Kodlar ve imleme süreci | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 11 | Semiyotik yöntem ve uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 12 | İletişim kuramları üzerine tartışma | İlgili ders kitabı | 
| 13 | İdeoloji ve anlam | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 14 | Söylem ve anlam | Ders kitabının ilgili bölümü | 
| 15 | Tartışma ve dönemin değerlendirilmesi | Ders kitapları | 
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 | 
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 25 | 
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 6 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 6 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        