| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimya Mühendisliği Lab 3 | KMM4602 | 2 | 5 | 0 | 0 | 4 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Emek Derun |
| Dersi Veren(ler) | Burcu Çorbacıoğlu, Emek Derun, Sennur Deniz, İlknur Küçük, Nurcan Tuğrul, Azmi Seyhun Kıpçak, Müge Sarı Yılmaz, Ekin Yıldırım Kıpçak |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik hayatında karşılaştığı ilgili konularda grup olarak karar verebilme, deney yapma, deney tasarlama, veri toplama ve sonuçları yorumlama becerisi kazandırmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bazı Kurutulmuş Gıdalardaki SO2 Tayini / Su Analizi / Yağ Analizi / Süspansiyon Polimerizasyonu ile Polistiren Üretimi / Sıcaklık Otomatik Kontrolü / Metal Kaplama Prosesi / Birinci Dereceden Gecikmeli Sistemlerin Dinamik Davranışların İncelenmesi / Deney Tasarım Projesi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Mühendislik konularıyla ilgili deney düzeneği kurabilme becerisi.
- Kimya mühendisliğine özgü konularda bilimsel ve pratik düşünmeye dayalı çözüm üretme ve deney tasarlama becerisi
- Bir ekibin parçası olarak üretken biçimde çalışma ile talimat verme ve alma becerisi.
- Kimya mühendisliği problemlerini etkin araç ve teknikler kullanarak çözebilme becerisi.
- Etkili biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma toplantısı | Laboratuvar Broşürü |
| 2 | Deney grupların oluşturulması | - |
| 3 | Deney 1. Bazı kurutulmuş gıdalardaki SO2 tayini | Önerilen Kaynaklar |
| 4 | Deney 2. Su analizi | Önerilen Kaynaklar |
| 5 | Deney 3. Yağ analizi | Önerilen Kaynaklar |
| 6 | Deney 4. Süspansiyon polimerizasyonu ile polistiren üretimi | Önerilen Kaynaklar |
| 7 | Deney 5. Sıcaklık otomatik kontrolü | Önerilen Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Deneysel çalışmalar | Önerilen Kaynaklar |
| 10 | Deney 7. Birinci dereceden gecikmeli sistemlerin dinamik davranışların incelenmesi | Önerilen Kaynaklar |
| 11 | Deney tasarımı - I | Önerilen Kaynaklar |
| 12 | Deney tasarımı - II | Önerilen Kaynaklar |
| 13 | Deney tasarımı - III | Önerilen Kaynaklar |
| 14 | Telafi deneyi | Önerilen Kaynaklar |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Önerilen Kaynaklar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 0 | 0 |
| Laboratuar | 7 | 15 |
| Uygulama | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | 0 | 0 |
| Projeler | 1 | 15 |
| Seminer/Workshop | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 0 | 0 | |
| Laboratuar | 13 | 4 | |
| Uygulama | 0 | 0 | |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | 0 | 0 | |
| Ödev | 0 | 0 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | 1 | 5 | |
| Sunum / Seminer | 0 | 0 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 23 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|