| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Kimyasal Teknolojiler | KMM4632 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Kimya Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kimya Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Nurcan Tuğrul |
| Dersi Veren(ler) | Nurcan Tuğrul, Emek Derun, Azmi Seyhun Kıpçak, Müge Sarı Yılmaz |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Temel Kimyasal Teknolojilerin, prensip ve kavramları hakkında öğrencilere ayrıntılı bir biçimde bilgi vermek ve endüstrideki uygulamalarının anlaşılırlığını sağlamak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Su Teknolojileri/ Bor Teknolojileri/ Fosil Yakıtlar:Kömür, Petrol, Doğal Gaz Teknolojileri/ Çimento ve Beton Endüstrileri/ Demir-Çelik Endüstrisi/ Cam Endüstrisi/ Organik Teknolojilere Giriş/ Yağ Teknolojisi/ Sabun ve Deterjan Endüstrileri/ Şeker Endüstrisi/ Kağıt Endüstrisi/ Fermantasyon Endüstrisi |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci temel matematik ve mühendislik bilgilerini kimyasal teknolojiler alanındaki problemlere uygulama becerisi kazanır.
- Ekip çalışmasına yatkın, bilgi paylaşımına açık olma becerisine sahip olur.
- Kimyasal teknolojiler alanında problemleri saptayabilme, tanımlayabilme, modern mühendislik teknik ve araçları ile bileşim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak problemleri çözebilme becerisi kazanır.
- Öğrenciler kalite bilincine sahip olur, toplumsal sorunlara duyarlı hale gelir, çevre sağlığı ve güvenliğinin öneminin farkına varırlar.
- Öğrenciler, Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendilerini sürekli yenilemeleri gerektiğinin bilincine sahip olarak yetişirler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtılması ve İçeriğinin Anlatılması | Ders Notları |
| 2 | Bor Teknolojileri | Ders Notları |
| 3 | Su Teknolojileri | Ders Notları |
| 4 | Su Teknolojileri | Ders Notları |
| 5 | Fosil Yakıtlar: Kömür, Petrol, Doğal Gaz Teknolojileri | Ders Notları |
| 6 | Çimento ve Beton Endüstrisi | Ders Notları |
| 7 | Demir-Çelik Endüstrisi | Ders Notları |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Cam Endüstrisi | Ders Notları |
| 10 | Organik Teknolojilere Giriş | Ders Notları |
| 11 | Yağ Teknolojileri | Ders Notları |
| 12 | Sabun ve Deterjan Teknolojisi | Ders Notları |
| 13 | Şeker Teknolojisi | Ders Notları |
| 14 | Kağıt Teknolojisi | Ders Notları |
| 15 | Fermantasyon Teknolojisi | Ders Notları |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 7 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|