İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Direktörü | Hatice Gülru Yüksel | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Türü | Lisans Programı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Eğitim Türü | Tam zamanlı | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kayıt Kabul Koşulları | YTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Bu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Tanımı | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği programı alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmek amacıyla yürütülen bir programdır. Program, öğretmenlik mesleği, yabancı dil öğretimi yöntemleri, dilbilim, edebiyat ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Eğitim Amaçları | PEA 1 – Mesleki Uygulama ve İstihdam Yurtiçinde ve yurtdışında, farklı düzeydeki devlet ve özel öğretim kurumlarında İngilizce öğretmeni, okutman veya alanında uzmanlaşarak akademisyen olarak çalışabilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 2 – Akademik Gelişim ve Uzmanlaşma İngiliz dili eğitimi alanında lisans düzeyinde edindikleri birikimi, yurtiçindeki veya yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarla sürdürebilecek akademik yeterliğe sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 3 – Sürekli Öğrenme ve Mesleki Gelişim Alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip, mesleki gelişim programlarına ve hizmet içi eğitimlere aktif olarak katılan İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 4 – Küresel Katılım ve Etki Eğitim teknolojilerini ve yabancı dil yeterliğini etkili biçimde kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen dil eğitimi projelerine katkı sunabilecek, kültürlerarası etkileşime açık ve sorumluluk sahibi İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezunların Mesleki Profili | Bölüm mezunları KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Bunun yanı sıra mezunların üniversitelerde İngilizce okutmanı ya da akademisyen veya özel okullar ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olma seçenekleri vardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | Başarı değerlendirmesia) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır. Başarı notu(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır. a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.
K: Kalır İ: İzinli M: Muaf E: Eksik 2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır. 3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz. 5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür. 6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz. Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Program Eğitim Amaçları
- Yurtiçinde ve yurtdışında, farklı düzeydeki devlet ve özel öğretim kurumlarında İngilizce öğretmeni, okutman veya alanında uzmanlaşarak akademisyen olarak çalışabilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
- İngiliz dili eğitimi alanında lisans düzeyinde edindikleri birikimi, yurtiçindeki veya yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarla sürdürebilecek akademik yeterliğe sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
- Alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip, mesleki gelişim programlarına ve hizmet içi eğitimlere aktif olarak katılan İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
- Eğitim teknolojilerini ve yabancı dil yeterliğini etkili biçimde kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen dil eğitimi projelerine katkı sunabilecek, kültürlerarası etkileşime açık ve sorumluluk sahibi İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
Program Çıktıları
- Eğitim bilimlerinin temel kuram ve yaklaşımlarını açıklar; öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme ilkelerini ve sınıf yönetimi ilkelerini ders planlamasında ve uygulamasında etkili biçimde kullanır.
- Ders içeriği ve kazanımlarıyla, öğrencilerin ihtiyaçları, özellikleri ve bireysel farklılıklarıyla uyumlu öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini belirleyerek anlamlı öğrenme deneyimleri tasarlama becerisine sahiptir.
- Öğretim materyalleri geliştirmek amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır; mevcut materyalleri değerlendirir, uyarlar ve etkili öğrenme ortamları tasarlar.
- Öğrenci gelişimini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme araçları geliştirir, uygular ve analiz eder; etkili öğrenme ve öğretimi destekleyici geri bildirim sunar.
- Öğretimi etkileyen değişkenleri açıklar; hazır öğretim planlarını öğrenci özelliklerine ve dersin hedeflerine göre uyarlayarak öğretme-öğrenme süreçlerinde etkin rol alır.
- Eğitimle ilgili temel sorunları tanımlar; uygun veri toplama araçlarını kullanarak sınırlı kapsamlı araştırmalar yürütür ve elde ettiği bulguları yorumlar.
- Klasik ve modern İngiliz edebiyatı eserlerini analiz etmek için gerekli temel kavram ve kuramlara sahiptir; edebi eserleri değerlendirme becerisine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri dil öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.
- Dilbilim ve uygulamalı dilbilimin temel kavram, kuram ve ilkelerini bilir; bu kuramları eğitim süreçlerini planlama ve yönetmede etkin biçimde uygular.
- Yabancı dili bilgiye erişim ve bilgi paylaşımında yetkin biçimde kullanır; kendi kültürüne ve diğer kültürlere dair bilgi sahibidir.
- Sözlü ve yazılı iletişimde Türkçeyi doğru ve etkili kullanır; Atatürk ilke ve inkılaplarına uygun davranır, mesleki etik ilkelere uyar ve bireysel/mesleki gelişimini destekleyici etkinliklere katılım sağlar.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 | |
ING1411 | Akademik Okuma-Yazma Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING1421 | Dinleme ve Sesletim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING1431 | Sözlü İletişim Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
TDB1031 | Türkçe 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
31 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1412 | Eleştirel Okuma ve Yazma | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING1432 | Akademik Sözlü İletişim Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING1452 | Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING1362 | İngilizcenin Yapısı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING1422 | Etkili İletişim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
TDB1032 | Türkçe 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
USS-1B | Üniversite Sosyal Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
29 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING2411 | Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2421 | İngilizce Öğretim Yöntemleri 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2451 | Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2441 | İngiliz Edebiyatına Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MES-2G | Mesleki Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-2G | Alan Seçmeli 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
2.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2442 | Çağdaş İngiliz Edebiyatı | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2422 | İngilizce Öğretim Yöntemleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING2452 | Dil Edinimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 | |
ING2462 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 2 | 0 | 2 | 4 | |
USS-2B | Üniversite Sosyal Seçmeli 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-2B | Alan Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
30 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING3411 | Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ING3421 | Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
MES-3G | Mesleki Seçmeli 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-3G | Alan Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
32 Toplam: | |||||||
3.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING3412 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
ING3422 | Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi | 2 | 2 | 0 | 3 | 6 | |
ING3432 | Dil Öğretiminde Edebi Metinler | 2 | 2 | 0 | 3 | 4 | |
MES-3B | Mesleki Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-3B | Alan Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
28 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ING4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 | |
ING4311 | İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
USS-4G | Üniversite Sosyal Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ALS-4G | Alan Seçmeli 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
29 Toplam: | |||||||
4.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | |
ING4302 | ![]() | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 2 | 6 | 0 | 5 | 10 |
ING4312 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
MES-4B | Mesleki Seçmeli 4 | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
ALS-4B | Alan Seçmeli 6 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
31 Toplam: | |||||||
240 Program Toplam AKTS: | |||||||
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2350 | Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
EGT2360 | Eğitim Yönetimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 3 | |
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING2170 | Dil ve Toplum | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2180 | Dünya İngilizceleri ve Kültür | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2190 | Edimbilimi ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2210 | İngilizce Ders Kitabı İncelemesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2220 | İngilizce Öğretiminde Drama | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2230 | İngilizce Sözcük ve Dil Bilgisi Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2240 | Kitle İletişiminde İngilizce | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2250 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2260 | Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2270 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2280 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2200 | İngilizce Öğretim Programları | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2310 | Çeviri | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2320 | Yetişkinlere İngilizce Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2330 | İki Dillilik ve Çok Dillilik | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
ING2340 | Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 | |
Üniversite Sosyal Seçmeli (USS) Dersleri | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
TRO2281 | Türk Dili Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT1022 | Sosyal Antropoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT4041 | Eğitim Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EGT2031 | İnsan Kaynakları Yönetimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTM3611 | Matematik Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3011 | Basketbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3041 | Futbol ve Temel Hareket Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4031 | Halk oyunları Temel Figür Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3051 | Hentbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3012 | Korfbol Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4022 | Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED3042 | Voleybolda Temel Teknik Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED4032 | Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2261 | Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2112 | Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2560 | Halkla İlişkiler (İİBF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2710 | Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2630 | Takım Kurma ve Geliştirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2901 | Doğrudan Pazarlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2760 | İşletme Lojistiğinin Temelleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2031 | Şehir Ekonomisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2040 | Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3330 | Çevre ve Ekoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2090 | Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3150 | Tarih ve Sinema | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3020 | Felsefeye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3040 | 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3270 | İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1611 | Fotoğraf Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3260 | Kültürel Çalışmalar ve Kimlik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3420 | Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3210 | Çağdaş Toplum ve İletişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3220 | Modernite ve Tüketim Toplumu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3130 | Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2080 | Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL2170 | Muhasebe Organizasyonu | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3010 | Sosyoloji | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3550 | İnsan Hakları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3560 | Siyaset Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3570 | Eğitim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3390 | Dünya Uygarlıkları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2030 | Bilim Felsefesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4100 | Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ILT1621 | Grafik Tasarım Araçları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2082 | Şehir Sosyolojisi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP2192 | Kültür Yönetimi ve Etkenleri 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SYP3241 | Halkla İlişkiler (STF) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1422 | Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM2421 | Mimarlık Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MIM1412 | Uygarlık tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
HRT2941 | Haritacılık Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB2020 | Bilim Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS2462 | Trafik Güvenliği | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4011 | Almanca Dil Becerilerine Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB4021 | Almanca Dil Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAK2100 | Makine Teknolojisi Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3250 | Psikolojiye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB3360 | Sanat Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MTP4760 | 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4101 | Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4011 | Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4031 | Güzel Konuşma ve Diksiyon | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4041 | Türk Öykü ve Romanı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB1680 | Çok Sesli Müziğe Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4051 | Akademik Türkçe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1220 | Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
DNS1240 | Yoga ve Anatomi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GIM4151 | İnovasyon ve Girişimcilik | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ITB4040 | Gönüllülük Çalışmaları | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TDB4061 | Yeditepe İstanbul | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ISL1150 | Kariyer Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
KIM1052 | Hayatın İçinde Kimya | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3333 | Patent ve Ticarileşme | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BED1013 | Pilates Temel Eğitimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1016 | Temel Arapça 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1004 | Temel İspanyolca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MKT2201 | Kişisel Farkındalık ve Gelişim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
GRA2024 | Sanal Evrene Giriş (Metaverse) | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
EUT2022 | NFT'ye Giriş | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1001 | Temel Fransızca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1003 | Temel İspanyolca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1007 | Temel İtalyanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1009 | Temel Yunanca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1011 | Temel Çince 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1013 | Temel Japonca 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1015 | Temel Arapça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1017 | Temel Farsça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1019 | Temel Rusça 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBP2020 | Deprem ve Planlama | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
INS4910 | Afet Bilgisi ve Farkındalığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1010 | Temel Yunanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
CEV3334 | Çevre ve İnsan | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MAT4279 | Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1002 | Temel Fransızca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1180 | Türk Kültür Tarihi | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
TRO2730 | Medya Okuryazarlığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
BTO1910 | Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
FBO2260 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
IMO2150 | Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
ING2350 | İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
MDB1008 | Temel İtalyanca 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SNF2210 | Gençlik ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1190 | Masal ve Hikaye Anlatıcılığı | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1230 | Çocuklarla Felsefe | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 | |
SBO1240 | Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | ||
ING1431 | Sözlü İletişim Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT1051 | Eğitime Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING1421 | Dinleme ve Sesletim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
BTO1820 | Bilişim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING1411 | Akademik Okuma-Yazma Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT1030 | Eğitim Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
TDB1031 | Türkçe 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING1432 | Akademik Sözlü İletişim Becerileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING1412 | Eleştirel Okuma ve Yazma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING1362 | İngilizcenin Yapısı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING1452 | Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT1070 | Türk Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
USS-1B | Üniversite Sosyal Seçmeli 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING1422 | Etkili İletişim | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
TDB1032 | Türkçe 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING2441 | İngiliz Edebiyatına Giriş | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2421 | İngilizce Öğretim Yöntemleri 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING2451 | Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
MES-2G | Mesleki Seçmeli 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - |
ALS-2G | Alan Seçmeli 1 | - | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - |
ING2411 | Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
USS-2G | Üniversite Sosyal Seçmeli 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING2442 | Çağdaş İngiliz Edebiyatı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING2452 | Dil Edinimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT2010 | Öğretim İlke ve Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
USS-2B | Üniversite Sosyal Seçmeli 3 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ALS-2B | Alan Seçmeli 2 | - | 1 | 1 | - | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
ING2422 | İngilizce Öğretim Yöntemleri 2 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
ING2462 | Topluma Hizmet Uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING3411 | Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING3421 | Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT3010 | Sınıf Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2770 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT1040 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
MES-3G | Mesleki Seçmeli 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
USS-3G | Üniversite Sosyal Seçmeli 4 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING3412 | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING3432 | Dil Öğretiminde Edebi Metinler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
MES-3B | Mesleki Seçmeli 3 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
USS-3B | Üniversite Sosyal Seçmeli 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ALS-3B | Alan Seçmeli 4 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
EGT3050 | Program Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING3422 | Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING4311 | İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
EGT2040 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 | 1 |
ING4301 | Öğretmenlik Uygulaması 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
USS-4G | Üniversite Sosyal Seçmeli 6 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ALS-4G | Alan Seçmeli 5 | - | - | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
ATA1031 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
ING4312 | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING4302 | Öğretmenlik Uygulaması 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ALS-4B | Alan Seçmeli 6 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | - | - |
MES-4B | Mesleki Seçmeli 4 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
EGT4010 | Okullarda Rehberlik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ATA1032 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - |
EGT2340 | Eğitim Sosyolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2310 | Eğitim Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2320 | Eğitimde Ahlak ve Etik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2330 | Özel Eğitim Ve Kaynaştırma | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2050 | Çocuk Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2060 | Eğitim Antropolojisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2070 | Eğitimde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2100 | Karşılaştırmalı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2110 | Müze Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2120 | Okul Dışı Öğrenme Ortamları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2140 | Eğitim Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2150 | Eleştirel ve Analitik Düşünme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2170 | Mikro Öğretim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2200 | Eğitimde Proje Hazırlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2220 | Eğitim Hukuku | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2230 | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2240 | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2250 | Kapsayıcı Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2090 | Karakter ve Değer Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
BTO2910 | Medya Okuryazarlığı | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2270 | Bilim ve Araştırma Etiği | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
FBO2010 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
OKL2350 | Beslenme ve Sağlık | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
RPD2000 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
PDR2270 | Kariyer Planlama ve Geliştirme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO2010 | Ekonomi ve Girişimcilik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO2110 | İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO1120 | Türk Kültür Coğrafyası | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO2310 | Türk Sanatı Tarihi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SNF2050 | Sanat ve Estetik | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SNF2070 | Geleneksel Türk El Sanatları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SNF2080 | Türk Halk Oyunları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SNF2090 | Türk Musikisi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
TRO2840 | İnsan İlişkileri ve İletişim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
TRO1041 | Kültür Ve Dil | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
TRO2860 | Türk İşaret Dili | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO2270 | Osmanlı Türkçesine Giriş | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 |
SBO2930 | Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı | - | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
SBO2920 | Zeka ve Akıl Oyunları | - | 1 | 1 | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
ING2200 | İngilizce Öğretim Programları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2310 | Çeviri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2170 | Dil ve Toplum | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING2180 | Dünya İngilizceleri ve Kültür | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | 1 | 1 |
ING2190 | Edimbilimi ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2210 | İngilizce Ders Kitabı İncelemesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2220 | İngilizce Öğretiminde Drama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2240 | Kitle İletişiminde İngilizce | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2250 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2260 | Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2270 | Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2280 | Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING3331 | Dil ve Edebiyat Öğretimi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2331 | Dilbilim 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING1332 | Dinleme ve Sesletim 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ATA1041 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
TRO1901 | Türk Dili 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING1321 | Yazma Becerileri 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ATA1042 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING1322 | Yazma Becerileri 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
TRO1902 | Türk Dili 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
BTO1810 | Öğretim Teknolojileri | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
SBO2130 | Topluma Hizmet Uygulamaları | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2130 | Açık ve Uzaktan Eğitim | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2160 | Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2180 | Öğrenme Güçlüğü | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2190 | Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2210 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
EGT2260 | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2070 | İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
ING2110 | İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
MDB1401 | Yabancı Dil 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
MDB1402 | Yabancı Dil 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | - | - | 1 | 1 |
MTF4361 | Uluslararası Kurumlarda Kurumsal Çeviri | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
MTF3372 | Sosyal Medya Ağları ve Çeviri Hareketleri | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - | 1 | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | ||||
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-8 | X | X | X | X | ||||
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-10 | X | X | X | X | X |
Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi
EA-1 | EA-2 | EA-3 | EA-4 | |
---|---|---|---|---|
PÇ-1 | X | X | X | |
PÇ-2 | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X |
PÇ-4 | X | X | X | |
PÇ-5 | X | X | X | X |
PÇ-6 | X | X | X | |
PÇ-7 | X | X | X | X |
PÇ-8 | X | X | ||
PÇ-9 | X | X | X | |
PÇ-10 | X | X |