İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce)

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimYabancı Diller Eğitimi Bölümü
Program DirektörüHatice Gülru Yüksel
Programın TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) alanında Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıYTÜ Lisans programlarında öğrenim görebilmek için, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak ve başka bir örgün yükseköğretim programına kayıtlı olmamak gerekir. Yurtdışından kabul edilecek öğrenciler için YTÜ Yurt Dışından Kabul Edilecek Öğrenci Başvuru ve Kayıt Yönergesinde yer alan hükümler uygulanır. En az %30 İngilizce öğretim yapılan lisans programlarına hak kazanan öğrenciler, İngilizce Yeterlilik Sınavına (İYS) girerler. İYS ve hazırlık öğretimi, Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce Öğretmenliği Programı hariç, YTÜ Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Öğretim ve Sınav Yönergesine ve diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıBu programa yapılacak olan geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu programa ÖSYM tarafından yerleştirilen dikey geçiş öğrencilerinin işlemleri, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
Program TanımıYabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği programı alanında öğretmen, öğretim elemanı, akademisyen yetiştirmek amacıyla yürütülen bir programdır. Program, öğretmenlik mesleği, yabancı dil öğretimi yöntemleri, dilbilim, edebiyat ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre seçebilme şansı sunulan seçmeli dersler bulunmaktadır. İngilizce Öğretmenliği Bölümü, gerek bireysel gerekse de gruplar halinde disiplinler arası çalışmalarla yabancı dil öğretimini ve problemlerini tanımlayarak çözüm üretebilecek, teknolojiyi etkili kullanabilen, akademik araştırma becerilerine sahip mezunlar yetiştirmektedir.
Program Eğitim AmaçlarıPEA 1 – Mesleki Uygulama ve İstihdam Yurtiçinde ve yurtdışında, farklı düzeydeki devlet ve özel öğretim kurumlarında İngilizce öğretmeni, okutman veya alanında uzmanlaşarak akademisyen olarak çalışabilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 2 – Akademik Gelişim ve Uzmanlaşma İngiliz dili eğitimi alanında lisans düzeyinde edindikleri birikimi, yurtiçindeki veya yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarla sürdürebilecek akademik yeterliğe sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 3 – Sürekli Öğrenme ve Mesleki Gelişim Alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip, mesleki gelişim programlarına ve hizmet içi eğitimlere aktif olarak katılan İngilizce öğretmenleri yetiştirmek. PEA 4 – Küresel Katılım ve Etki Eğitim teknolojilerini ve yabancı dil yeterliğini etkili biçimde kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen dil eğitimi projelerine katkı sunabilecek, kültürlerarası etkileşime açık ve sorumluluk sahibi İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
Mezunların Mesleki ProfiliBölüm mezunları KPSS'den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından İngilizce öğretmeni olarak atanmaktadır. Bunun yanı sıra mezunların üniversitelerde İngilizce okutmanı ya da akademisyen veya özel okullar ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olma seçenekleri vardır.
Bir Üst Dereceye Geçiş Bu programdan mezun olan öğrenciler, lisansüstü programlarda öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma

Başarı değerlendirmesi

a) Bir öğrencinin bir dersten sağlayacağı başarının değerlendirilmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmalarında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl içi notu ile yarıyıl sonu sınavında sağladığı yüz tam not üzerinden verilen yarıyıl sonu notu dikkate alınır.

b) Başarının ölçülmesinde yarıyıl içi notunun ağırlığı % 60 ve yarıyıl sonu sınavının ağırlığı % 40’dır.

Başarı notu

(1) Başarı notu aşağıda belirtildiği şekilde tespit edilir.

Bunun tespitinde bağıl değerlendirme yöntemi kullanılır.
a) Başarı notlarının anlamları aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Başarı Notu
Katsayı
Açıklama
AA
4.00
Mükemmel
BA
3.50
Pekiyi
BB
3.00
İyi
CB
2.50
Orta
CC
2.00
Yeterli
DC
1.50
Koşullu Başarılı
DD
1.00
Başarısız
FD
0.50
Başarısız
FF
0.00
Başarısız
F0
0.00
Devamsız
G: Geçer
K: Kalır
İ: İzinli
M: Muaf
E: Eksik

2) Bir dersten (DC) harf notunu alan öğrenci, bu dersi koşullu başarmış (koşullu başarılı) kabul edilir. Bu nedenle bir dersten (DC) harf notunu alan öğrencinin bu dersten başarılı sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir. Sorumlu olduğu öğretim planında koşullu başarılı dersi/dersleri bulunan öğrencinin mezun olabilmesi için tüm derslere ait AGNO’sunun en az 2.00 olması gerekir ve AGNO hesabına katılır.

3) G (Geçer) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

4) K (Kalır) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir ve AGNO hesabına katılmaz.

5) İ (İzinli) notu, bu Yönetmeliğin ilgili maddesi uyarınca öğrenimine ara verme izni alan ve bu nedenle derse ait koşulları yerine getirmeme durumunu gösterir ve bir nota dönünceye kadar AGNO hesabına katılmaz. Dersin alındığı yarıyılı takip eden dersin bulunduğu yarıyıl sonuna kadar tamamlanmayan dersler için İ notu otomatik olarak FF’ye dönüşür.

6) M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek ilgili yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilen nottur ve AGNO hesabına katılmaz.

Mazeret, Bütünleme ve Mezuniyet sınavları

(1) Mazeret sınavı, yarıyıl içi sınavı için yapılır. Yarıyıl içinde iki sınav yapılması durumunda öğrenci sadece bunlardan biri için mazeret sınavına girebilir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp alınmayacağı ve mazeret sınavlarının nasıl yapılacağı, Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür. Yarıyıl sonu sınavı için mazeret sınav hakkı verilmez.
(2) Bütünleme sınavına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Bütünleme sınavına girebilmek için; ilgili derslere sınavın yapılacağı eğitim-öğretim yılında kayıt yaptırmış olmak ve bu derslerin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Bütünleme sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.

b) Öğrenciler koşullu başarılı ve başarısız olduğu (F0 hariç) derslerden bütünleme sınavına girebilir. Bütünleme sınavında alınan not, o dersin yarıyıl sonu sınav notu yerine geçer. Bütünleme sınavı sonunda ara sınav, yarıyıl içi çalışmaları ve bütünleme sınav notunun ağırlıkları dikkate alınarak harfli başarı notu belirlenir.

c) Bir dersin bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere E (Eksik) notu verilir ve bu dersin harf notu, yarıyıl sonu harf notu olarak kalır. Bütünleme harf notları yarıyıl not ortalamasına katılır.
(3) Mezuniyet sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Mezuniyet sınavına girebilmek için ilgili dersin yarıyıl sonu sınavına girebilme şartlarını yerine getirmiş olmak zorunludur. Mezuniyet sınavlarına giremeyen öğrencilere bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez.
b) Mezuniyetlerine en fazla iki dersi kalan öğrencilere; bütünleme sınavından sonra ve akademik takvimde belirtilen sürede yapılmak üzere, başarısız dersleri için mezuniyet sınavı yapılır. Genel not ortalamaları 2.00 olmadığı için mezun olamayan öğrenciler, seçecekleri koşullu başarılı en fazla iki dersten mezuniyet sınavına girebilir.
c) Mezuniyet sınavında başarılı olabilmek için en az CC notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin başarı notu yerine geçer. Ara sınav ve yarıyıl içi çalışmalar değerlendirmeye katılmaz.

Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim planında yer alan tüm dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile ağırlıklı genel not ortalaması en az (2.00) olacak şekilde tamamlamaları gerekmektedir.

Program Eğitim Amaçları

  1. Yurtiçinde ve yurtdışında, farklı düzeydeki devlet ve özel öğretim kurumlarında İngilizce öğretmeni, okutman veya alanında uzmanlaşarak akademisyen olarak çalışabilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
  2. İngiliz dili eğitimi alanında lisans düzeyinde edindikleri birikimi, yurtiçindeki veya yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarında lisansüstü programlarla sürdürebilecek akademik yeterliğe sahip İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
  3. Alanıyla ilgili yenilikleri takip eden, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip, mesleki gelişim programlarına ve hizmet içi eğitimlere aktif olarak katılan İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.
  4. Eğitim teknolojilerini ve yabancı dil yeterliğini etkili biçimde kullanarak, ulusal ve uluslararası düzeyde yürütülen dil eğitimi projelerine katkı sunabilecek, kültürlerarası etkileşime açık ve sorumluluk sahibi İngilizce öğretmenleri yetiştirmek.

Program Çıktıları

  1. Eğitim bilimlerinin temel kuram ve yaklaşımlarını açıklar; öğretim yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme ilkelerini ve sınıf yönetimi ilkelerini ders planlamasında ve uygulamasında etkili biçimde kullanır.
  2. Ders içeriği ve kazanımlarıyla, öğrencilerin ihtiyaçları, özellikleri ve bireysel farklılıklarıyla uyumlu öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini belirleyerek anlamlı öğrenme deneyimleri tasarlama becerisine sahiptir.
  3. Öğretim materyalleri geliştirmek amacıyla bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır; mevcut materyalleri değerlendirir, uyarlar ve etkili öğrenme ortamları tasarlar.
  4. Öğrenci gelişimini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme araçları geliştirir, uygular ve analiz eder; etkili öğrenme ve öğretimi destekleyici geri bildirim sunar.
  5. Öğretimi etkileyen değişkenleri açıklar; hazır öğretim planlarını öğrenci özelliklerine ve dersin hedeflerine göre uyarlayarak öğretme-öğrenme süreçlerinde etkin rol alır.
  6. Eğitimle ilgili temel sorunları tanımlar; uygun veri toplama araçlarını kullanarak sınırlı kapsamlı araştırmalar yürütür ve elde ettiği bulguları yorumlar.
  7. Klasik ve modern İngiliz edebiyatı eserlerini analiz etmek için gerekli temel kavram ve kuramlara sahiptir; edebi eserleri değerlendirme becerisine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri dil öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.
  8. Dilbilim ve uygulamalı dilbilimin temel kavram, kuram ve ilkelerini bilir; bu kuramları eğitim süreçlerini planlama ve yönetmede etkin biçimde uygular.
  9. Yabancı dili bilgiye erişim ve bilgi paylaşımında yetkin biçimde kullanır; kendi kültürüne ve diğer kültürlere dair bilgi sahibidir.
  10. Sözlü ve yazılı iletişimde Türkçeyi doğru ve etkili kullanır; Atatürk ilke ve inkılaplarına uygun davranır, mesleki etik ilkelere uyar ve bireysel/mesleki gelişimini destekleyici etkinliklere katılım sağlar.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT1030 Eğitim Psikolojisi30035
EGT1051 Eğitime Giriş20024
ING1411 Akademik Okuma-Yazma Becerileri30035
ING1421 Dinleme ve Sesletim 30035
ING1431 Sözlü İletişim Becerileri 30035
BTO1820 Bilişim Teknolojileri30035
TDB1031 Türkçe 120002
31 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT1070 Türk Eğitim Tarihi20023
ING1412 Eleştirel Okuma ve Yazma30035
ING1432 Akademik Sözlü İletişim Becerileri30035
ING1452 Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim30035
ING1362 İngilizcenin Yapısı20023
ING1422 Etkili İletişim20023
TDB1032 Türkçe 220002
USS-1B Üniversite Sosyal Seçmeli 130033
29 Toplam:
2.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
ING2411 Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı30035
ING2421 İngilizce Öğretim Yöntemleri 130035
ING2451 Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim30035
ING2441 İngiliz Edebiyatına Giriş30034
USS-2G Üniversite Sosyal Seçmeli 230033
MES-2G Mesleki Seçmeli 120023
ALS-2G Alan Seçmeli 120025
30 Toplam:
2.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2010 Öğretim İlke ve Yöntemleri30035
ING2442 Çağdaş İngiliz Edebiyatı30034
ING2422 İngilizce Öğretim Yöntemleri 230035
ING2452 Dil Edinimi30034
ING2462 Topluma Hizmet Uygulamaları 12024
USS-2B Üniversite Sosyal Seçmeli 330033
ALS-2B Alan Seçmeli 220025
30 Toplam:
3.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3010 Sınıf Yönetimi20023
EGT1040 Eğitimde Araştırma Yöntemleri20023
EGT2770 Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme30035
ING3411 Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi22034
ING3421 Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi22036
MES-3G Mesleki Seçmeli 220023
ALS-3G Alan Seçmeli 320025
USS-3G Üniversite Sosyal Seçmeli 430033
32 Toplam:
3.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT3050 Program Okuryazarlığı20023
ING3412 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi22034
ING3422 Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi22036
ING3432 Dil Öğretiminde Edebi Metinler22034
MES-3B Mesleki Seçmeli 320023
USS-3B Üniversite Sosyal Seçmeli 530033
ALS-3B Alan Seçmeli 420025
28 Toplam:
4.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2040 Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi20023
ING4301 Öğretmenlik Uygulaması 1260510
ING4311 İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme30036
ATA1031 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 120002
USS-4G Üniversite Sosyal Seçmeli 630033
ALS-4G Alan Seçmeli 520025
29 Toplam:
4.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT4010 Okullarda Rehberlik30035
ING4302 aa Öğretmenlik Uygulaması 2260510
ING4312 İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme30036
ATA1032 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 220002
MES-4B Mesleki Seçmeli 420023
ALS-4B Alan Seçmeli 620025
31 Toplam:
240 Program Toplam AKTS:
Mesleki Seçmeli (MES) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
EGT2050 Çocuk Psikolojisi20023
EGT2060 Eğitim Antropolojisi20023
EGT2070 Eğitimde Drama20023
EGT2090 Karakter ve Değer Eğitimi20023
EGT2100 Karşılaştırmalı Eğitim20023
EGT2110 Müze Eğitimi20023
EGT2120 Okul Dışı Öğrenme Ortamları20023
EGT2140 Eğitim Tarihi20023
EGT2150 Eleştirel ve Analitik Düşünme20023
EGT2170 Mikro Öğretim20023
EGT2200 Eğitimde Proje Hazırlama20023
EGT2220 Eğitim Hukuku20023
EGT2230 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler20023
EGT2240 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim20023
EGT2250 Kapsayıcı Eğitim20023
EGT2340 Eğitim Sosyolojisi20023
EGT2310 Eğitim Felsefesi20023
EGT2320 Eğitimde Ahlak ve Etik20023
EGT2330 Özel Eğitim Ve Kaynaştırma20023
EGT2350 Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları20023
EGT2360 Eğitim Yönetimi20023
Alan Seçmeli (ALS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
ING2170 Dil ve Toplum20025
ING2180 Dünya İngilizceleri ve Kültür20025
ING2190 Edimbilimi ve Dil Öğretimi20025
ING2210 İngilizce Ders Kitabı İncelemesi20025
ING2220 İngilizce Öğretiminde Drama20025
ING2230 İngilizce Sözcük ve Dil Bilgisi Öğretimi20025
ING2240 Kitle İletişiminde İngilizce20025
ING2250 Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi20025
ING2260 Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi20025
ING2270 Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi20025
ING2280 Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi20025
ING2200 İngilizce Öğretim Programları20025
ING2310 Çeviri 20025
ING2320 Yetişkinlere İngilizce Öğretimi20025
ING2330 İki Dillilik ve Çok Dillilik20025
ING2340 Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi20025
Üniversite Sosyal Seçmeli (USS) Dersleri
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
TRO2281 Türk Dili Tarihi30033
EGT1022 Sosyal Antropoloji30033
EGT4041 Eğitim Yönetimi30033
EGT2031 İnsan Kaynakları Yönetimi30033
MTM3611 Matematik Tarihi 30033
BED3011 Basketbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3041 Futbol ve Temel Hareket Öğretimi 30033
BED4031 Halk oyunları Temel Figür Eğitimi 30033
BED3051 Hentbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED3012 Korfbol Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4022 Tenis Teknik ve Taktik Eğitimi 30033
BED3042 Voleybolda Temel Teknik Eğitimi 30033
BED4032 Temel Yüzme Teknikleri Eğitimi 30033
TRO2261 Türkçe Öğretiminde Edebi Metinler30033
SNF2112 Türkiye Coğrafya ve Jeopolitiği30033
ISL2560 Halkla İlişkiler (İİBF)30033
ISL2710 Aile İşletmeleri ve Kurumsallaşma 30033
ISL2630 Takım Kurma ve Geliştirme30033
ISL2901 Doğrudan Pazarlama30033
ISL2760 İşletme Lojistiğinin Temelleri 30033
SBP2031 Şehir Ekonomisi30033
ITB2040 Ekonomi Politikaları ve Uygulamaları30033
ITB3330 Çevre ve Ekoloji 30033
ITB2090 Demokrasi Kültürünün İlke ve Kurumları30033
ITB3150 Tarih ve Sinema30033
ITB3020 Felsefeye Giriş30033
ITB3040 20. Yüzyılda Siyasal Gelişmeler-Toplumsal Hareketler30033
ITB3270 İstanbul: Dün, Bugün ve Yarın30033
ILT1611 Fotoğraf Teknikleri 30033
ITB3260 Kültürel Çalışmalar ve Kimlik30033
ITB3420 Osmanlı Devletinin Toplumsal Yapısı30033
ITB3210 Çağdaş Toplum ve İletişim30033
ITB3220 Modernite ve Tüketim Toplumu30033
ITB3130 Siyasal İdeolojiler: Kuram ve Tarih 30033
ITB2080 Toplumsal Dönüşüm Sürecinde Kadın 30033
ISL2170 Muhasebe Organizasyonu30033
ITB3010 Sosyoloji30033
ITB3550 İnsan Hakları 30033
ITB3560 Siyaset Felsefesi30033
ITB3570 Eğitim Felsefesi30033
ITB3390 Dünya Uygarlıkları30033
ITB2030 Bilim Felsefesi30033
ITB4100 Toplumsal Yapılar ve Tarihsel Dönüşümler30033
ILT1621 Grafik Tasarım Araçları 30033
SBP2082 Şehir Sosyolojisi30033
SYP2192 Kültür Yönetimi ve Etkenleri 230033
SYP3241 Halkla İlişkiler (STF)30033
MIM1422 Sanat ve Mimarlık Tarihine Giriş 30033
MIM2421 Mimarlık Tarihi30033
MIM1412 Uygarlık tarihi30033
HRT2941 Haritacılık Bilim Tarihi30033
ITB2020 Bilim Tarihi30033
INS2462 Trafik Güvenliği30033
MDB4011 Almanca Dil Becerilerine Giriş30033
MDB4021 Almanca Dil Becerileri30033
MAK2100 Makine Teknolojisi Tarihi30033
ITB3250 Psikolojiye Giriş30033
ITB3360 Sanat Tarihi30033
MTP4760 16.yüzyıldan Günümüze İstanbulda Dans30033
GIM4101 Mühendislikte İnovasyon ve Girişimcilik30033
TDB4011 Etkili İletişim Ve Hazırlıksız Sunum Becerileri30033
TDB4031 Güzel Konuşma ve Diksiyon30033
TDB4041 Türk Öykü ve Romanı30033
ITB1680 Çok Sesli Müziğe Giriş30033
TDB4051 Akademik Türkçe30033
DNS1220 Beden Farkındalığı ve Nefes Teknikleri30033
DNS1240 Yoga ve Anatomi30033
GIM4151 İnovasyon ve Girişimcilik30033
ITB4040 Gönüllülük Çalışmaları30033
TDB4061 Yeditepe İstanbul30033
ISL1150 Kariyer Planlama 30033
KIM1052 Hayatın İçinde Kimya30033
CEV3333 Patent ve Ticarileşme30033
BED1013 Pilates Temel Eğitimi30033
MDB1016 Temel Arapça 230033
MDB1004 Temel İspanyolca 230033
MKT2201 Kişisel Farkındalık ve Gelişim30033
GRA2024 Sanal Evrene Giriş (Metaverse)30033
EUT2022 NFT'ye Giriş30033
MDB1001 Temel Fransızca 130033
MDB1003 Temel İspanyolca 130033
MDB1007 Temel İtalyanca 130033
MDB1009 Temel Yunanca 130033
MDB1011 Temel Çince 130033
MDB1013 Temel Japonca 130033
MDB1015 Temel Arapça 130033
MDB1017 Temel Farsça 130033
MDB1019 Temel Rusça 130033
SBP2020 Deprem ve Planlama30033
INS4910 Afet Bilgisi ve Farkındalığı30033
MDB1010 Temel Yunanca 230033
CEV3334 Çevre ve İnsan30033
MAT4279 Yükseköğretimde Temel Hak Ve Sorumluluklar30033
MDB1002 Temel Fransızca 230033
SBO1180 Türk Kültür Tarihi 30033
OKL2350 Beslenme ve Sağlık30033
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele30033
SBO1120 Türk Kültür Coğrafyası30033
TRO2730 Medya Okuryazarlığı30033
BTO1910 Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar30033
FBO2260 Sürdürülebilirlik ve Eğitim30033
IMO2150 Lineer Cebirde Kavramlar ve İspatlar30033
ING2350 İngilizce Akademik Yazma ve Sunum Becerileri30033
MDB1008 Temel İtalyanca 230033
SNF2210 Gençlik ve Eğitim30033
SBO1190 Masal ve Hikaye Anlatıcılığı30033
SBO1230 Çocuklarla Felsefe30033
SBO1240 Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim30033

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı12345678910
ING1431Sözlü İletişim Becerileri 111111111-11
EGT1051Eğitime Giriş111111111-11
ING1421Dinleme ve Sesletim 111111111-11
BTO1820Bilişim Teknolojileri11111111--11
ING1411Akademik Okuma-Yazma Becerileri111111111-11
EGT1030Eğitim Psikolojisi11111111-111
TDB1031Türkçe 1---------1--
ING1432Akademik Sözlü İletişim Becerileri111111111-11
ING1412Eleştirel Okuma ve Yazma111111111-11
ING1362İngilizcenin Yapısı111111111-11
ING1452Dilbilim: Sesbilim ve Biçimbilim11111111--11
EGT1070Türk Eğitim Tarihi11111111--11
USS-1BÜniversite Sosyal Seçmeli 1---------1--
ING1422Etkili İletişim---------1--
TDB1032Türkçe 2---------1--
ING2441İngiliz Edebiyatına Giriş11111111--11
ING2421İngilizce Öğretim Yöntemleri 1111111111-11
ING2451Dilbilim: Sözdizim ve Anlambilim11111111--11
MES-2GMesleki Seçmeli 111111----1--
ALS-2GAlan Seçmeli 1-1------11--
ING2411Yabancı Dil Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı11111111--11
USS-2GÜniversite Sosyal Seçmeli 2---------1--
ING2442Çağdaş İngiliz Edebiyatı111111111-11
ING2452Dil Edinimi111111111-11
EGT2010Öğretim İlke ve Yöntemleri11111111--11
USS-2BÜniversite Sosyal Seçmeli 3---------1--
ALS-2BAlan Seçmeli 2-11-1--11---
ING2422İngilizce Öğretim Yöntemleri 211------1---
ING2462Topluma Hizmet Uygulamaları ---------1--
ING3411Okul Öncesi Yabancı Dil Öğretimi111111111-11
ING3421Alımlayıcı Dil Becerilerinin Öğretimi11111111--11
EGT3010Sınıf Yönetimi11111111--11
EGT2770Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme11111111--11
EGT1040Eğitimde Araştırma Yöntemleri11111111--11
MES-3GMesleki Seçmeli 211111-------
USS-3GÜniversite Sosyal Seçmeli 4---------1--
ING3412Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi111111111-11
ING3432Dil Öğretiminde Edebi Metinler111111111-11
MES-3BMesleki Seçmeli 31--------1--
USS-3BÜniversite Sosyal Seçmeli 5---------1--
ALS-3BAlan Seçmeli 4-------11---
EGT3050Program Okuryazarlığı11111111--11
ING3422Üretimsel Dil Becerilerinin Öğretimi111111111-11
ING4311İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme111111111-11
EGT2040Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi11111111-111
ING4301Öğretmenlik Uygulaması 1111111111111
USS-4GÜniversite Sosyal Seçmeli 6---------1--
ALS-4GAlan Seçmeli 5--111--11---
ATA1031Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 1---------1--
ING4312İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama ve Değerlendirme111111111-11
ING4302Öğretmenlik Uygulaması 2111111111111
ALS-4BAlan Seçmeli 6-------11---
MES-4BMesleki Seçmeli 41--------1--
EGT4010Okullarda Rehberlik11111111--11
ATA1032Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi 2---------1--
EGT2340Eğitim Sosyolojisi11111111--11
EGT2310Eğitim Felsefesi11111111--11
EGT2320Eğitimde Ahlak ve Etik11111111--11
EGT2330Özel Eğitim Ve Kaynaştırma11111111--11
EGT2050Çocuk Psikolojisi11111111--11
EGT2060Eğitim Antropolojisi11111111--11
EGT2070Eğitimde Drama11111111--11
EGT2100Karşılaştırmalı Eğitim11111111--11
EGT2110Müze Eğitimi11111111--11
EGT2120Okul Dışı Öğrenme Ortamları11111111--11
EGT2140Eğitim Tarihi11111111--11
EGT2150Eleştirel ve Analitik Düşünme11111111--11
EGT2170Mikro Öğretim11111111--11
EGT2200Eğitimde Proje Hazırlama11111111--11
EGT2220Eğitim Hukuku11111111--11
EGT2230Eğitimde Program Dışı Etkinlikler11111111--11
EGT2240Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim11111111--11
EGT2250Kapsayıcı Eğitim11111111--11
EGT2090Karakter ve Değer Eğitimi11111111--11
BTO2910Medya Okuryazarlığı11111111--11
EGT2270Bilim ve Araştırma Etiği11111111--11
FBO2010Bilim Tarihi ve Felsefesi11111111--11
OKL2350Beslenme ve Sağlık11111111--11
RPD2000 Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele11111111--11
PDR2270Kariyer Planlama ve Geliştirme11111111--11
SBO2010Ekonomi ve Girişimcilik11111111--11
SBO2110İnsan Hakları Ve Demokrasi Eğitimi11111111--11
SBO1120Türk Kültür Coğrafyası11111111--11
SBO2310Türk Sanatı Tarihi11111111--11
SNF2050Sanat ve Estetik11111111--11
SNF2070Geleneksel Türk El Sanatları11111111--11
SNF2080Türk Halk Oyunları11111111--11
SNF2090Türk Musikisi11111111--11
TRO2840İnsan İlişkileri ve İletişim11111111--11
TRO1041Kültür Ve Dil11111111--11
TRO2860Türk İşaret Dili11111111--11
SBO2270Osmanlı Türkçesine Giriş----------11
SBO2930Eğitimde Çizgi Roman Kullanımı-11-------1-
SBO2920Zeka ve Akıl Oyunları-111-------1
ING2200İngilizce Öğretim Programları11111111--11
ING2310Çeviri 11111111--11
ING2170Dil ve Toplum111111111-11
ING2180Dünya İngilizceleri ve Kültür111111111-11
ING2190Edimbilimi ve Dil Öğretimi11111111--11
ING2210İngilizce Ders Kitabı İncelemesi11111111--11
ING2220İngilizce Öğretiminde Drama11111111--11
ING2240Kitle İletişiminde İngilizce11111111--11
ING2250Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi11111111--11
ING2260Sosyodilbilim ve Dil Öğretimi11111111--11
ING2270Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi11111111--11
ING2280Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi11111111--11
ING3331Dil ve Edebiyat Öğretimi 111111111--11
ING2331Dilbilim 111111111--11
ING1332Dinleme ve Sesletim 211111111--11
ATA1041Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 111111111--11
TRO1901Türk Dili 111111111--11
ING1321Yazma Becerileri 111111111--11
ATA1042 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi 211111111--11
ING1322Yazma Becerileri 211111111--11
TRO1902Türk Dili 211111111--11
BTO1810Öğretim Teknolojileri11111111--11
SBO2130Topluma Hizmet Uygulamaları11111111--11
EGT2130Açık ve Uzaktan Eğitim11111111--11
EGT2160Hastanede Yatan Çocukların Eğitimi11111111--11
EGT2180Öğrenme Güçlüğü11111111--11
EGT2190Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama11111111--11
EGT2210Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu11111111--11
EGT2260Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme11111111--11
ING2070İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar11111111--11
ING2110İngilizce Sözcük Bilgisi Öğretimi11111111--11
MDB1401Yabancı Dil 111111111--11
MDB1402Yabancı Dil 211111111--11
MTF4361Uluslararası Kurumlarda Kurumsal Çeviri----------1-
MTF3372Sosyal Medya Ağları ve Çeviri Hareketleri--1-------1-

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXX
PÇ-2XXXXXX
PÇ-3XXXXX
PÇ-4XXXXXX
PÇ-5XXXXXXXX
PÇ-6XXXXX
PÇ-7XXXXX
PÇ-8XXXX
PÇ-9XXXXXXX
PÇ-10XXXXX

Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi

EA-1EA-2EA-3EA-4
PÇ-1XXX
PÇ-2XX
PÇ-3XXXX
PÇ-4XXX
PÇ-5XXXX
PÇ-6XXX
PÇ-7XXXX
PÇ-8XX
PÇ-9XXX
PÇ-10XX