Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Genel Bilgiler
Programı Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
---|---|
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - Tezsiz |
Vizyon | Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak vizyonumuz, yabancı dil öğretimi ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası düzeyde öncü, yenilikçi ve etkili bir yüksek lisans programı sunmaktır. Amacımız, dil öğretiminde akademik derinliğe sahip, araştırmaya dayalı bilgi üreten, eleştirel düşünme becerileri gelişmiş ve çağın gereksinimlerine uygun eğitim yaklaşımlarını uygulayabilen uzman bireyler yetiştirmektir. |
Misyon | Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü olarak misyonumuz, dil öğretimi ve eğitimi alanında kuramsal bilgi ile uygulamayı bütünleştiren, bilimsel araştırmalarla alana katkıda bulunan, yenilikçi ve etik değerlere bağlı bireyler yetiştirmektir. Programımız, öğrencilerin eleştirel düşünme, araştırma yürütme, dil öğretim yöntem ve tekniklerini etkili şekilde kullanma ve çağdaş eğitim teknolojilerini alanlarına entegre etme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, mezunlarımızın ulusal ve uluslararası akademik ve mesleki platformlarda etkin bireyler olarak yer almalarını desteklemeyi hedeflemekteyiz. |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | ALES puanının %50’si, lisans AGNO’sunun %10’u ve giriş sınavı notunun %40’ı dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Tezli yüksek lisans programı; a) Program, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, ilgili program tarafından tanımlanan zorunlu dersleri de içerecek şekilde en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve tez çalışmasından oluşur. b) Program bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. |
Program Tanımı | İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, İngilizcenin yabancı dil olarak öğretimi alanında kuramsal bilgiyi uygulamayla bütünleştiren, mesleki gelişime ve sınıf içi uygulamalara odaklanan donanımlı İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
Program Eğitim Amaçları | Bu programın amacı, Yabancı dil öğretiminde güncel öğretim yöntemleri, materyal geliştirme, ölçme-değerlendirme ve sınıf yönetimi konularında ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip, çeşitli eğitim ortamlarında etkili ve yenilikçi uygulamalar yürütebilen öğretmenler yetiştirmektir. |
Mezunların Mesleki Profili | Bölüm mezunları, Milli Eğitim Bakanlığı‘na bağlı devlet ve özel okulların farklı kademelerinde ve özel dil kurslarında ingilizce öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Ayrıca mezunlarımız, uluslararası özel şirketlerde ve çeviri bürolarında da çalışma imkanına sahiptirler. |
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler tezli yüksek lisans programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler. |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | |
Mezuniyet Koşulları | Tezli Yüksek Lisans Programı, toplam 21 (yirmi bir) krediden az olmamak koşuluyla, en az 7 (yedi) ders, Seminer dersi, Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik dersi ve en az 120 AKTS değerinin sağlanması, mezun olunmak istenilen dönemde tez ve uzmanlık alan dersinin seçilmiş olması gerekmektedir. |
Program Eğitim Amaçları
- Yabancı dil öğretiminde güncel kuramsal bilgiye dayalı etkili öğretim stratejileri geliştirebilen ve bunları ders planları ile öğretim süreçlerine uygulayabilen eğitimciler yetiştirmek.
- İçerik odaklı, özel amaçlı ve edebiyata dayalı dil öğretimi yaklaşımlarını değerlendirebilen; bağlamsal ihtiyaçlara uygun özgün materyaller tasarlayabilen öğretmenler yetiştirmek.
- Dil öğretiminde ölçme-değerlendirme, program geliştirme ve materyal uyarlama süreçlerini pedagojik ilkelere göre uygulayabilen ve bu süreçleri öğrenme çıktılarıyla ilişkilendirebilen uygulayıcılar yetiştirmek.
- Eğitim araştırmalarına eleştirel yaklaşabilen, küçük ölçekli sistematik araştırmalar tasarlayabilen, mesleki gelişimini sürdürebilen ve yenilikçi uygulamaları takip eden yaşam boyu öğrenen profesyoneller yetiştirmek.
Program Çıktıları
- Yabancı dil öğretiminde güncel kuram, yöntem ve yaklaşımları çözümler; bu bilgileri etkili ders planları, öğretim etkinlikleri ve süreçleri tasarlamakta kullanır.
- İçerik odaklı ve özel amaçlı dil öğretiminde kullanılan yöntemleri karşılaştırmalı olarak analiz eder; hedef kitleye uygun içerik ve öğretim materyalleri geliştirir.
- Yabancı dil öğretiminde yazınsal metinlerin özgün materyal olarak kullanımını eleştirel biçimde değerlendirir; edebi türleri esas alan öğretim etkinlikleri ve ölçme araçları tasarlar.
- Yabancı dil öğretimine yönelik program geliştirme, değerlendirme ve güncelleme süreçlerini açıklar; farklı yaklaşımları karşılaştırarak bağlama uygun program tasarımları önerir.
- Yabancı dil öğretimi için çeşitli materyal ve araçları amaç, içerik ve öğrenci özellikleri doğrultusunda seçer, geliştirir, uyarlar ve etkili biçimde uygular.
- Sınıf içi öğrenmeleri izlemek ve değerlendirmek amacıyla çeşitli ölçme araçlarını geliştirir ve öğrenme çıktılarıyla tutarlı biçimde uygular.
- Eylem araştırması ve temel eğitim araştırma türlerini tanımlar; öğretim uygulamalarını geliştirmeye yönelik küçük ölçekli sistematik araştırmalar planlar ve yürütür.
- Eğitim araştırmalarında kullanılan nicel, nitel ve karma yöntemleri tanımlar; araştırma süreçlerini etik kurallar çerçevesinde planlar, veri toplar, analiz eder ve bulguları raporlaştırır.
- Dil öğretimi uygulamalarında araştırma bulgularına dayalı kararlar alır; güncel araştırmaları eleştirel biçimde değerlendirerek öğretim uygulamalarına yansıtır.
- Alanındaki mesleki gelişimini sürdürebilmek amacıyla yenilikçi yaklaşımları takip eder; araştırma, materyal tasarımı ve ölçme-değerlendirme becerilerini sürekli geliştirir.
Müfredat
1.Yıl - Güz Yarıyılı | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0001 | Seçmeli 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0002 | Seçmeli 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0003 | Seçmeli 3 | 2 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0004 | Seçmeli 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0005 | Seçmeli 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0006 | Seçmeli 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
45 Toplam: | |||||||
1.Yıl - Bahar Yarıyılı | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
SEC0007 | Seçmeli 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0008 | Seçmeli 8 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0009 | Seçmeli 9 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
SEC0010 | Seçmeli 10 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5002 | Dönem Projesi | 0 | 2 | 0 | 0 | 15 | |
ING5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 | |
47.5 Toplam: | |||||||
92.5 Program Toplam AKTS: | |||||||
Seçmeli Dersler | |||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Ders | Uygulama | Laboratuar | Yerel Kredi | AKTS |
ING5107 | Dil Becerilerinin Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5108 | İlköğretim Düzeyinde İngilizce Öğretimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5109 | İngilizce Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5106 | İnglizce Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5110 | Dil Edinimi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5112 | Mesleki Gelişim için Eylem-Araştırması | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5116 | Sınıf-içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5113 | İngilizce Öğretiminde Yazınsal Metin Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5113 | İngilizce Öğretiminde Yazınsal Metin Kullanımı | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5114 | İngilizce Öğretiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 | |
ING5115 | Materyaller Geliştirme ve Değerlendirme | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
Ders & Program Çıktıları Matrisi
Program Çıktıları | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodu | Ders Adı | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
ING5004 | Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik | - | - | - | - | - | - | 1 | 1 | - | 1 |
ING5002 | Dönem Projesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
ING5110 | Dil Edinimi | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ING5108 | İlköğretim Düzeyinde İngilizce Öğretimi | 1 | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
ING5109 | İngilizce Öğretiminde Bilgi ve İletişim Teknolojileri | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
ING5106 | İnglizce Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları | 1 | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
ING5107 | Dil Becerilerinin Öğretimi | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - |
ING5112 | Mesleki Gelişim için Eylem-Araştırması | - | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - |
ING5113 | İngilizce Öğretiminde Yazınsal Metin Kullanımı | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | - |
ING5113 | İngilizce Öğretiminde Yazınsal Metin Kullanımı | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
ING5114 | İngilizce Öğretiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - |
ING5115 | Materyaller Geliştirme ve Değerlendirme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
ING5116 | Sınıf-içi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - |
Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi
BİLGİ | BECERİLER | YETKİNLİKLER | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | Uygulamalı | Kavramsal/Bilişsel | Uygulamalı | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliği | Öğrenme Yetkinliği | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana Özgü Yetkinlik | |
PÇ-1 | X | X | X | X | X | X | X | |
PÇ-2 | X | X | X | X | X | X | ||
PÇ-3 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-4 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-5 | X | X | X | X | ||||
PÇ-6 | X | X | X | X | X | |||
PÇ-7 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-8 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-9 | X | X | X | X | X | X | X | X |
PÇ-10 | X | X | X | X | X | X | X | X |
Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi
EA-1 | EA-2 | EA-3 | EA-4 | |
---|---|---|---|---|
PÇ-1 | X | X | ||
PÇ-2 | X | X | ||
PÇ-3 | X | |||
PÇ-4 | X | X | ||
PÇ-5 | X | X | X | |
PÇ-6 | X | |||
PÇ-7 | X | |||
PÇ-8 | X | |||
PÇ-9 | X | X | ||
PÇ-10 | X | X | X |