| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil Becerilerinin Öğretimi | ING5101 | 3 | 7.5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Burcu ÜNAL |
| Dersi Veren(ler) | Burcu Ünal |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Yabancı Dil Olarak İngilizce öğretiminde dil becerilerinin öğretimine yönelik ileri düzey beceri ve yöntemleri kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Algılayıcı ve üretimsel dil becerilerinin öğretimi; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin alt becerileri; dilbilgisi ve kelime bilgisinin beceri öğretiminine dahil edilmesi; dil becerileri öğretimi teknik ve yöntemleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin alt becerilerini ayırt edebilmek.
- Dilbilgisi ve kelime bilgisinin dil becerilerinin öğretimindeki yerini tanımlayabilmek.
- Algılayıcı ve üretimsel dil becerilerini ayırt edebilmek.
- Algılayıcı ve üretimsel dil becerileri için uygun öğretim teknikleri geliştirmek.
- Çeşitli öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin dil becerileri üzerindeki etkisini değerlendirebilmek.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel giriş | |
| 2 | Dil bilgisi öğretiminin beceri öğretimindeki yeri | ilgili bölüm |
| 3 | Kelime bilgisi öğretiminin beceri öğretimindeki yeri | ilgili bölüm |
| 4 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar | ilgili bölüm |
| 5 | Dinleme ve konuşma becerilerinin öğretiminde pratik uygulamalar | ilgili bölüm |
| 6 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretimine yönelik yaklaşımlar | ilgili bölüm |
| 7 | Okuma ve yazma becerilerinin öğretiminde pratik uygulamalar | ilgili bölüm |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Dört dil becerisinin birlikte öğretimi | ilgili bölüm |
| 10 | Ders planı incelemesi | ilgili bölüm |
| 11 | Dil bilgisi ders planları | ilgili bölüm |
| 12 | Kelime bilgisi ders planları | ilgili bölüm |
| 13 | Dinleme ve konuşma ders planları | ilgili bölüm |
| 14 | Okuma ve yazma ders planları | ilgili bölüm |
| 15 | Tekrar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 10 |
| Sunum/Jüri | 1 | 10 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|