| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Destekli Tasarım ve Üretim | KOM2542 | 3 | 4 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Kerem Altun |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Üretim sistemindeki makine bileşenlerinin dizaynı ve seçimi için gerekli yetilerin kazandırılmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilgisayar Destekli Çizim ve Hesaplama için Gerekli Yazılımların Tanıtımı / Çizim için Kullanılan Paket Programın (AutoCAD) Tanıtımı / Temel Çizim Komutlarının Kullanımı ve Düzenleme İşlemleri / Metin İşlemleri / Zayıf ve Kuvvetli Akım Sembollerinin Oluşturulması, Tanıtılması / Ölçülendirme ve Ölçek İşlemleri |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci Teknik Resim yeteneği kazanır.
- Öğrenci Bilgisayar Destekli mühendislik yazılımı kullanabilme yeteneğini geliştirecektir.
- Öğrenci AutoCad yazılımı kullanarak iki boyutlu çizim yapma becerisi kazanır.
- Öğrenci iki boyutlu teknik resimlerin ölçülendirilmesi ve notasyonlarının tanımlanmasını öğrenir.
- AutoCad programı kullanarak Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği alanında tasarım yeteneği kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | CAD’e Temel Giriş | Ders Notları |
| 2 | Veri girme yöntemleri, koordinat kavramı, çizim modlarını tanımlama | Ders Notları |
| 3 | Nesne yakalama komutlarını kullanma ve bazı temel çizim komutlarının öğrenilmesi (nokta komutu, çizgi komutu) | Ders Notları |
| 4 | Temel çizim komutları (line, ray, construction line, multiline, polyline ve spline komutları) ve uygulamalar | Ders Notları |
| 5 | Temel çizim komutları (rectangle, circle, arc, polygon ve ellipse) ve uygulamalar | Ders Notları |
| 6 | Temel düzenleme komutları (erase, copy, move, rotate ve mirror) ve uygulamalar | Ders Notları |
| 7 | Temel düzenleme komutları (offset, array, scale, stretch ve lengthen) ve uygulamalar | Ders Notları |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Tarama ve metin işlemleri ve uygulamalar | Ders Notları |
| 10 | Tarama, metin işlemleri ve uygulamalar | Ders Notları |
| 11 | Özellik düzenleme işlemleri ve bilgi alma komutları ve uygulamalar | Ders Notları |
| 12 | Ölçülendirme-1 ve uygulamalar | Ders Notları |
| 13 | Ölçülendirme-2 ve uygulamalar | Ders Notları |
| 14 | Katman kavramı ve katman yönetimi, ölçeklendirme ve uygulamalar | Ders Notları |
| 15 | CAD: Animasyon ve 2D çizimler | Ders Notları |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 4 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 10 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 4 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 4 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|