| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çok Disiplinli Tasarım Projesi | BME4991 | 1 | 3 | 0 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce, Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Biyomedikal Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) Seçmeli @ Elektrik Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Elektronik & Haberleşme Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Yapay Zeka ve Veri Mühendisliği Lisans Programı (%100 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Fakülte tarafından belirlenen birden fazla disiplini ilgilendiren projenin farklı bölümlerdeki öğrenciler tarafından belirli bir metodoloji dahilinde yürütülmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Fakülte tarafından belirlenen, birden fazla disiplini ilgilendiren proje konusunun dersi alan öğrencilere tanıtılması; konu hakkında ön araştırma çalışmasının yapılması; proje çerçevesindeki görevlerin yerine getirebilmesi için gerçekçi kısıtlar ve koşullar gözetilerek sistem ve işlem bloklarının belirlenmesi, sisteme ait modelin ortaya konması; donanım bileşenlerinin belirlenmesi maliyet analizinin çıkarılması; projedeki sistemin istenen görevleri yapabilmesi için yazılımın oluşturulması; sistemin güç gereksinimlerinin ele alınması; verilen görevlerin tamamlanabilmesi için gerekli ayarlamalar ve iyileştirmelerin gerçekleştirilmesi; sistemin prototipinin oluşturulması; test sonuçlarının alınması ve yorumlanması; projenin ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeler açısından da değerlendirilmesi ve tüm faaliyetlerin raporlaması; projenin sergilenmesi sözlü olarak sunulması. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Fakültemizdeki farklı disiplinlerde eğitim alan öğrenciler çok disiplinli takımlarında etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanırlar. [6]
- Öğrenciler bu ders esnasında, proje önerisi hazırlama ve araştırma yapma hususlarında bilgi sahibi olurlar. [7]
- Öğrenciler bu ders esnasında tasarım yapma, hazırlanan tasarımı benzetim programları ile test etme, uygulama, varsa aksaklıkları giderme ve tasarımı iyileştirme hususlarında bilgi sahibi olurlar. [5]
- Öğrenciler sürekli öğrenme gereği duyar ve etik kuralları özümserler. [8]
- Öğrenciler tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri irdelerler.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fakülte tarafından belirlenen proje konusunun dersi alan öğrencilere tanıtılması | |
| 2 | Öğrenciler tarafından konu hakkında ön araştırma çalışmasının yapılması; verilen görevi gerçekleştirebilecek sisteme dair çözüm önerisinin yapılması | |
| 3 | Fakülte içindeki farklı bölümlerde eğitim alan ekip üyelerinin elektro-mekanik tasarım ve yazılım geliştirme kabiliyetlerini göz önünde bulundurularak görev paylaşımının gerçekleştirmesi | |
| 4 | İş paketlerinin belirlenmesi, iş zaman çizelgesini içeren proje yönetim planının öğrenciler tarafından oluşturulması | |
| 5 | Sistemdeki işlem bloklarının belirlenmesi, sisteme ait modelin ortaya konması | |
| 6 | Her bir işlem bloğu için ihtiyaç duyulacak donanım bileşenlerinin belirlenmesi maliyet analizinin çıkarılması | |
| 7 | Projedeki sistemin istenen görevleri gerçek zamanlı yapabilmesi için yazılımın oluşturulması | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Sistemin güç gereksinimlerinin ele alınması | |
| 10 | Her bir işlem bloğunun çalışır hale getirilmesi | |
| 11 | Verilen görevlerin tamamlanabilmesi için gerekli ayarlamalar ve iyileştirmelerin gerçekleştirilmesi | |
| 12 | Sistemin prototipinin oluşturulması, varsa gerekli düzenleme ve iyileştirmelerin yerine getirilmesi | |
| 13 | Projede hedeflenen çıktılara ulaşıldığını destekleyecek test çalışmalarının yapılması | |
| 14 | Proje kapsamında gerçekleştirilen çalışmanın amacını, kapsamını, kullanılan yöntemleri, varılan sonuçları içerecek şekilde proje raporunun hazır hale getirilmesi | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | 13 | 10 |
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | 1 | 60 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | ||
| Final | ||
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 13 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 30 | |
| Sunum / Seminer | 1 | 5 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | |||
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|