| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EGT3010 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer, Erkan TABANCALI |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavram ve unsurlarını öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sınıf yönetimiyle ilgili temel kavramlar; sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları; sınıf kuralları ve sınıfta disiplin; sınıf disiplini ve yönetimiyle ilgili modeller; sınıfta öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve etkileşim süreci; sınıfta öğrenci motivasyonu; sınıfta zaman yönetimi; sınıfta bir öğretim lideri olarak öğretmen; öğretmen-veli görüşmelerinin yönetimi; olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması; okul kademelerine göre sınıf yönetimiyle ilgili örnek olaylar. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Bu ders, aşağıdaki MEB yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir: Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Yönetim ve sınıf yönetimi kavramlarını açıklar.
- Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır.
- Sınıf içinde zaman kullanımını uygular.
- Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini öğrencilerle tasarlar.
- İstenmeyen öğrenci davranışlarının ve yaklaşımlarını açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim kavramı ve sınıf yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 2 | Sınıf organizasyonu. | İlgili kaynağın okunması |
| 3 | Sınıfta iletişim. | İlgili kaynağın okunması |
| 4 | Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 5 | Disiplin sınıf kuralları ve uygulamada dikkat edilecek hususlar. | İlgili kaynağın okunması |
| 6 | Öğrencileri güdüleme. | İlgili kaynağın okunması |
| 7 | Öğrenci davranışlarını etkileyen sosyal ve psikolojik faktörler. | İlgili kaynağın okunması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İstenmeyen öğrenci davranışları ve yaklaşımlar. | İlgili kaynağın okunması |
| 10 | Sınıf içinde zaman yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 11 | Okullarda çatışma ve çatışma yönetimi. | İlgili kaynağın okunması |
| 12 | Okul aile işbirliği oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
| 13 | Olumlu öğrenme ortamı oluşturma. | İlgili kaynağın okunması |
| 14 | Öğrenci başarısını değerlendirme | İlgili kaynağın okunması |
| 15 | İlgili kaynağın okunması | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 0 | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|