| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretim Programları | TRO2902 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Not set |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Türkçe ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Talat Aytan |
| Dersi Veren(ler) | Talat Aytan |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Türkçe öğretim programlarını eleştirel bakış açısıyla değerlendirme. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; Türkçe dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel Türkçe dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kademeler arasındaki Türkçe dersi öğretim programlarının ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterlilikleri. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları açıklar.
- Tarihsel süreç içinde Türkçe öğretim programlarının gelişimini ve değişimini değerlendirir.
- Güncel Türkçe öğretim programını benimsenen temel yaklaşım bakımından değerlendirir.
- Güncel Türkçe öğretim programını öğrenme alanları ve bunlara yönelik kazanımlar bakımından değerlendirir.
- Güncel Türkçe öğretim programını diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
- Güncel Türkçe öğretim programını ölçme ve değerlendirme yaklaşımları bakımından değerlendirir.
- Güncel Türkçe öğretim programını öğretmen yeterlilikleri çerçevesinde değerlendirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Program kavramı hakkında genel bilgi | |
| 2 | Genel amaç, amaç, kazanım, program değerlendirme | |
| 3 | Türkçe öğretiminin tarihçesi | |
| 4 | 1924 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 5 | 1929 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 6 | 1931-1932 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 7 | 1938 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | 1949 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 10 | 1962 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 11 | 1981 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 12 | 2006 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 13 | 2015 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı | |
| 14 | 2017 Yılı Türkçe Dersi Öğretim Programı (güncel) | |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 2 | 10 |
| Seminer/Workshop | 1 | |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 2 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 4 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|