| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Mesleki İngilizce | ING2170 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Yabancı Diller Eğitimi Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Bülent Arif Güleç |
| Dersi Veren(ler) | Bülent Arif Güleç |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Yabancı dilde sözlü, yazılı, kişilerarası, teknolojik ve istihdama yönelik iletişim yetkinliği geliştirilmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Temel İngilizce okuma-yazma-dinleme becerileri; çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar; temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar; eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar; öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri; akademik içerikli metinleri dinleme ve anlama teknikleri (youtube, teachertube, tedx konuşmaları vd.); profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler (kelime bilgisi, kalıplar vd.); yazma becerileri (dilekçe yazma, rapor hazırlama, cv oluşturma, kısa mesaj yazma, ders hedefleri oluşturma vd.); okuma becerileri (web 2.0 araçları kullanarak yazılı metinleri okuma vb.); ilgili öğretmenlik alanında çeviri çalışmaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | |
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Temel düzeyde kendilerini İngilizce ifade edebilir.
- Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramları İngilizce açıklayabilir.
- Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasındaki sözlü iletişimi İngilizce sürdürebilir.
- Dinledikleri akademik içerikli İngilizce metinleri anlayabilir.
- Profesyonel gelişim amaçlı etkinliklerde kendilerini sözlü ve yazılı ifade edebilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Çocuk gelişimi ve evreleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili bölümler |
| 3 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar | İlgili bölümler |
| 4 | Temel eğitim ve ortaöğretimle ilgili temel kavramlar | İlgili bölümler |
| 5 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili bölümler |
| 6 | Eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramlar | İlgili bölümler |
| 7 | Öğrenci-ebeveyn-öğretmen arasında diyalog örnekleri | İlgili bölümler |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Profesyonel gelişim amaçlı sözel beceriler | İlgili bölümler |
| 11 | Profesyonel gelişim amaçlı yazma becerileri | İlgili bölümler |
| 12 | Profesyonel gelişim amaçlı yazma becerileri | İlgili bölümler |
| 13 | Profesyonel gelişim amaçlı yazma becerileri | İlgili bölümler |
| 14 | Profesyonel gelişim amaçlı yazma becerileri | İlgili bölümler |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 13 | 5 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 2 | 10 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 25 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 2 | 5 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 5 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|