| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | EGT2240 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Aydın Balyer |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Sürdürülebilirlik kavramı ve kullanım alanları; sosyal bilimler ve fen bilimleri yönünden sürdürülebilirlik; toplumsal değişme bağlamında sürdürülebilirlik; eğitim ve sürdürülebilirlik; insanlığın geleceği ve sürdürülebilirlik; göç, yoksulluk ve eşitsizlik; sürdürülebilir çevre;ekoloji, küresel çevre sorunları ve sürdürülebilirlik; doğayla uyum içerinde sürdürülebilir toplum; nüfus, ekonomik sistem ve doğal çevre; teknolojik gelişmeler, tüketim alışkanlıkları ve çevre; sosyal sorumluluk çalışmaları, somut ve somut olmayan kültürel miras yönünden sürdürülebilirlik; insan-doğa ilişkilerinin sürdürülebilirlik ekseninde yeniden düşünülmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, eğitimin ekonomik yönünü açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma kavramını kavrar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınma ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, eğitimin dışsallıklarını belirler.
- Öğrenci, toplumsal eşitsizlik ve eğitim arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, istihdam ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
- Öğrenci, ekonomik kalkınmada kültürel mirasın aktarılmasının önemini kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel ekonomik kavramları | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Eğitim ve ekonomi arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Kalkınma ve eğitim arasındaki ilişki | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | İnsan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Sürdürülebilirlik kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Çevre eğitimi ve sürdürülebilir kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Beşeri sermaye ve eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 10 | Göç, eğitim ve kalkınma | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Küreselleşme bağlamında eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Bilgi toplumunda eğitim ve öğretim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Endüstri 4.0 ve gerektirdiği yeni eğitsel nitelikler | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Yaşamboyu öğrenme ve insan gücü planlaması | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|