| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ahlak ve Etik | EGT2320 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Zorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciler kendi meslek hayatlarında uygulayabilsin diye temel mesleki prensipleri teorik ve pratik olarak tanıtmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teoriler; etik ilke, etik kural, iş ve meslek ahlakı/etiği; sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği; eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler; eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler; eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları; iş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar; Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler; okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları; okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar; ahlaki/etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler ahlak ve etik kurallarını tanımlar.
- Öğrenciler dinin günlük hayatta ahlaki konulara olan bakış açısını açıklayabilecektir.
- Öğretmenlik mesleğinin prensiplerini açıklayabilecektir.
- Öğretmenlerin yaşayabilecekleri olası etik sorunları tartışabilecektir.
- Öğrenciler mesleği ile ilgili etik olmayan davranışları içeren vakaları analiz edebilecektir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etik ve ahlak ile ilgili temel kavramlar, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik kuramları | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Etik ilke, etik ural, iş ve mesle ahlakı/etiği | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | Eğitim ve öğrenme hakkı, eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkeler | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | Eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkeler | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | Eğitim/okul yöneticileri, veliler ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İş ve meslek hayatında etik dışı davranışlar | İlgili kaynakların okunması. |
| 10 | Türkiye’de kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik düzenlemeler | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm yolları | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | Okulda ahlak/etik eğitimi ve etik kurullar | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Ahlaki/ etik bir lider olarak okul müdürü ve öğretmen | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | İlgili kaynakların okunması. | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 14 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 20 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 13 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|